Leave-in conditioner

MissFideli

Trådstartare
Tips på en bra, återfuktande leave-in conditioner i sprayform till fint hår?
Även en bra olja till samma hår sökes.
 
När det gäller olja gillar jag både Sebastian Dark Oil och La'dor Wonder Oil. Spraybalsam är mitt hår inte så kinkigt med, de flesta fungerar, men jag gillar Paul Mitchell.

Jag har bara testat ett spraybalsam, då köpt på Ica. Men det funkade inte alls, blev otroligt fet i hårbotten trots att jag bara hade i längderna 🙄
 
Jag gillar oljan Kevin Murphy Young Again :up:
Har en bra leave-in från Lanza också men den är inte i sprayform.
 
Jag vet förvisso inte om det måste vara spray, tänker bara att det är enklare att fördela med spray.
Jag vet inte om det gör så stor skillnad? Jag tar en liten klick och fördelar i håret, sen några drag med hårborste som fördelar det sista (tror jag fått den instruktionen från frisör en gång i tiden).

Jag använder denna:
1686565746337.png


Färgar inte håret längre sedan några år tillbaka men gillar den så har ändå fortsatt.
 
Kanske inte världens bästa (och populära) fråga, men:

Varför lägga ner så mycket tid, energi och pengar på något som redan är dött? Det ända det är liv i är hårrötterna och dom lär inte stimuleras av något annat än B12 och Betakaroten och någon svålmassage för blodcirkulationen då och då i samband med tvätt.

Upplys gärna en gubbe som snaggar sig självt 5-6 gånger om året och lägger max 100 kr/år på schampo.
 
Kanske inte världens bästa (och populära) fråga, men:

Varför lägga ner så mycket tid, energi och pengar på något som redan är dött? Det ända det är liv i är hårrötterna och dom lär inte stimuleras av något annat än B12 och Betakaroten och någon svålmassage för blodcirkulationen då och då i samband med tvätt.

Upplys gärna en gubbe som snaggar sig självt 5-6 gånger om året och lägger max 100 kr/år på schampo.
Med fuktgivande och vårdande produkter stärker man fjällskiktet (yttersta lagret av hårstrået) på hårlängderna. När fjällskiktet är slätt kan det skydda de innersta lagrerna av hårstrået och bibehålla fukt.
 
Med fuktgivande och vårdande produkter stärker man fjällskiktet (yttersta lagret av hårstrået) på hårlängderna. När fjällskiktet är slätt kan det skydda de innersta lagrerna av hårstrået och bibehålla fukt.

Till vilken nytta? Det är ju endå dött protein vi snackar/skriver om...
 
Kanske inte världens bästa (och populära) fråga, men:

Varför lägga ner så mycket tid, energi och pengar på något som redan är dött? Det ända det är liv i är hårrötterna och dom lär inte stimuleras av något annat än B12 och Betakaroten och någon svålmassage för blodcirkulationen då och då i samband med tvätt.

Upplys gärna en gubbe som snaggar sig självt 5-6 gånger om året och lägger max 100 kr/år på schampo.
Om man vill ha hår som når till midjan och dessutom ser bra ut måste man vårda det. Snaggar du håret när det bara är någon cm så slipper du det och kan lägga dina pengar på något annat. Jag, som verkligen trivs och mår bra i långt hår, lägger lite pengar på det också.

Jag gillar leave-in från Sebastian, potion 9. Det i kombination med valfri hårolja (märker ingen större skillnad på märken, men har det främst i topparna) tycker jag fungerar fint! Och en bra inpackning gör underverk!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Jfrelin
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 038
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Vill ha ny hårblås och en bra locktång. Tittat på nya Dyson, den har ju typ allt, men priset... Jag har fint, rakt hår som lätt blir...
Svar
10
· Visningar
556
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp