Leaving Neverland

Lupino

Trådstartare
Jag har inte sett om ni diskuterat Leaving Neverland - dokumentären som just nu visas på SVT om de vuxna killar som berättar om övergreppen Michael Jackson utsatte dem för som barn.

Jag tror dem till 100 % och tycker att Michael verkar varit en oerhört grym människa som utsatte barn för detta. Vad tror ni? Andra barn som var där, håller de tyst eller klarade de sig?
 
Jag har sett första delen, det var som att bli långsamt överkörd av en traktor. :cry:

Eftersom de sista två timmarna heter After Neverland hoppas jag få lite tröst av att de här pojkarna/männen lyckades gå vidare.
 
Jag har tyckt så länge jag kan minnas att det är uppenbart att MJ hade en störd relation till barn. Tror jag var typ 16 när jag insåg att han var pedofil. Trots att jag själv älskat hans musik har jag aldrig förstått alla fans som ihärdigt hävdar att han är oskyldig.

Jag har sett Leaving Neverland och givetvis tror jag på dem båda två.
 
Men är det inte fruktansvärt sorgligt att många (?) inte tror dem? Hur hemskt var det inte för de två pojkar som "åtalade" MJ när han levde men som blev totalt överkörda. Borde inte de vara med i dokumentären?

Kan man åtala en död person i USA eller i Sverige för att ge den utsatta upprättelse?

Nä, fy fan rent ut sagt. Jag vet inte om jag kommer kunna lyssna på MJ på radio mer. I vilket fall är upplevelsen förstörd (för musiken är ändå genialisk), men jag kommer inte kunna tänka bort vad han gjort.
 
Jag har sett första delen, det var som att bli långsamt överkörd av en traktor. :cry:

Eftersom de sista två timmarna heter After Neverland hoppas jag få lite tröst av att de här pojkarna/männen lyckades gå vidare.

Du får bänka dig för ytterligare ett långpass! Detta var den mest berörande, välgjorda och "vackra" dokumentär jag sett på länge (med vackra menar jag filmningen).
 
Jag har sett dokumentären och jag mår fysiskt illa av att ens tänka på den.
Men - jag tror att detta är bara toppen av ett isberg, inte bara vad det gäller MJ, utan att det kommer komma fler avslöjanden om andra pedofiler - något som det talats om i åratal är bland annat lolita-expressen till Jefferey Epsteins (tidigare dömd för pedofili) privata ö och alla celebriteter som haft klippkort dit.
 
Du får bänka dig för ytterligare ett långpass! Detta var den mest berörande, välgjorda och "vackra" dokumentär jag sett på länge (med vackra menar jag filmningen).
Ja, jag ska definitivt se den så snart som möjligt! Jag behöver nåt slags tröst efter första delen.
 
Jag har sett båda avsnitten och oprahs intervju ”after neverland”. Tvivlar inte en sekund på att MJ är skyldig. Jag älskar hans musik men det faktum att han var en pedofil som grovt missbrukade sin makt går inte att bortse ifrån. Jag vet inte om jag kommer kunna lyssna mer.

Det läskiga tycker jag är att världen (inklusive jag själv) vaknar först nu. Trots alla rykten som florerat tidigare. Faktan, att han haft små pojkar sovande i samma rum som sig och som ensam man i 30-40årsåldern umgåtts själv med en massa barn som en av dem ”pga att han inte fått vara barn själv”. Hur har vi någonsin köpt det? Argumentet är ju inte rimligt någonstans? Blir så ledsen. Att inte ifrågasätta sjukt beteende för att någon är en ”stjärna”. Det är så osunt.

Förstår inte heller hur folk (bl.a. MJs bror) kan hävda med säkerhet att Wade ljuger pga att han tidigare vittnat till MJs fördel. Har de ingen som helst kunskap i människans psykologi?
 
Jag tyckte dokumentären hade gynnats av att vara kortare. Särskilt del två var för lång.

@mandalaki Ja, familjen från Australien var Wades familj. Snacka om att mamman i familjen var ett lätt byte för MJ - helt blind i sin vilja att sonen skulle bli känd.
 
Jag tycker att männens berättelser ger mycket kunskapsmässigt också. Man får fullt klart för sig hur en skicklig pedofil groomar till sig sina offer, och hur han faktiskt anser att de har en kärlekshistoria vilket han även får barnen att tro. De var ju överlyckliga över att få vara så nära honom och trodde honom när han sa att sexet ingick i relationerna.
 
Det läskiga tycker jag är att världen (inklusive jag själv) vaknar först nu
Ja, jag tycker att det är läskigt! Själv insåg jag som sagt väldigt tidigt att det var nåt sjukt över MJs relationer till barnen. Tycker det är så sorgligt att det tagit resten av världen så lång tid.
 
Jag tyckte dokumentären hade gynnats av att vara kortare. Särskilt del två var för lång.

@mandalaki Ja, familjen från Australien var Wades familj. Snacka om att mamman i familjen var ett lätt byte för MJ - helt blind i sin vilja att sonen skulle bli känd.
Ja, och verkade också väldigt hooked själv på honom. En världsstjärna vill vara med OSS!
 
Jag tänker också på Wades familj som blev totalt förstörd pga mammans jakt efter lycka. Så oerhört sorgligt.
Det är inte helt ovanligt att det är kvinnor som möjliggör mäns övergrepp på andra kvinnor och i detta fallet - barn. Även om det är på grund av naivitet. Här snackar vi en starstruck mamma (två) som är fullständigt blind och oansvarig.
 
Ja, jag tycker att det är läskigt! Själv insåg jag som sagt väldigt tidigt att det var nåt sjukt över MJs relationer till barnen. Tycker det är så sorgligt att det tagit resten av världen så lång tid.
Har det inte gått lite i vågor det här? Tycker att det hänt flera gånger att det uppdagats och man själv tänkt att det tagit världen lång tid att få upp ögonen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 888
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hat
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp