Led preparat till senior

jemeni

Trådstartare
Min senior börjar bli lite stel i kroppen och har svårt att hoppa ingen konstigt det kommer ju med åldern.
(diskbråck + en förmodad pålagring i en led)
Men det finns ju massor av preparat som kan hjälpa rörligheten men självklart finns det ju ett men

Hunden är njursjuk så proteiner och forsfor halten måste hållas nere

Någon som vet vad man vågar ge?
(ska prata med vet. om annat i slutet på veckan så ska fråga även där)
 
Min senior börjar bli lite stel i kroppen och har svårt att hoppa ingen konstigt det kommer ju med åldern.
(diskbråck + en förmodad pålagring i en led)
Men det finns ju massor av preparat som kan hjälpa rörligheten men självklart finns det ju ett men

Hunden är njursjuk så proteiner och forsfor halten måste hållas nere

Någon som vet vad man vågar ge?
(ska prata med vet. om annat i slutet på veckan så ska fråga även där)
Jag ger svenska djurapoteket senior till min 13,5 åring. Jag har dock int koll på hur det är för njurproblem då vi inte har det. Det är en multiblanding så innehåller lite av varje.
 
Min senior börjar bli lite stel i kroppen och har svårt att hoppa ingen konstigt det kommer ju med åldern.
(diskbråck + en förmodad pålagring i en led)
Men det finns ju massor av preparat som kan hjälpa rörligheten men självklart finns det ju ett men

Hunden är njursjuk så proteiner och forsfor halten måste hållas nere

Någon som vet vad man vågar ge?
(ska prata med vet. om annat i slutet på veckan så ska fråga även där)

Hyaluronsyra med hög molekylvikt och hög koncentration. Den måste också vara antingen gelatinerad eller i oljeform för att inte magsyran ska skada verksamma substansen(som tas upp i tarmen).
Ju högre molekylvikt desto mer vätska kan molekylen binda och desto bättre smörjer och stötdämpar den.
Den verkar också inflammatoriskt och är bla vad vi injicerar i led på häst.

Jag har sett toppenresultat på hundar med rätt hyaluron-preparat!
 
Tack!
Ska höra vad veterinären säger om hyaluronsyra
Glukosamin har jag läst man ska undvika vid njursvikt

Någon som har erfarenhet av nypon? Borde vara ett säkert kort för njurarna men hjälper det?
 
Tack!
Ska höra vad veterinären säger om hyaluronsyra
Glukosamin har jag läst man ska undvika vid njursvikt

Någon som har erfarenhet av nypon? Borde vara ett säkert kort för njurarna men hjälper det?

Jag har hört att nypon är bra till äldre hundar, men hur det påverkar njurarna vet jag inte (har inte hört något dock) och hyaluronsyra. Fråga veterinären för att vara säker dock, alltid bäst att kolla först innan man ger sin hund något tillskott!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Kirre
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 192
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp