LEDA hem nyköpt häst?

Spelar ingen roll att 2 km är en "kort bit". Jag svarar utifrån vad jag tycker och vad jag hade gjort. Det finns inga bombsäkra hästar eller ponnies.
Om det är så att det inte går att ta sig ut med hästen ens 2km så bör man nog inte köpa häst alls faktiskt. En såpass osäker/farlig häst att det inte går att ta den 2km utanför stallet bör nog kollas upp till och med. Dock bör man om man är lite osäker själv kanske vara två.

Tycker det är faktiskt lite tragiskt att vissa är så osäkra med hästar att dom inte vågar leda dom utanför stallplan. En sådan osäker person bör inte ha egen häst än, dock tror jag inte Ts är så osäker med hästar att uteritter eller att leda en häst utanför stallplan är ett problem.
 
Hej, det var ett tag sedan nu.
Vi köpte aldrig hästen då den inte gick igenom bes tyvärr. Men vi åkte dit o provred henne igen någon dag innan bes och red slingan vi senare skulle leda, så hade hon gått igenom hade vi promenerat ;)
Köpte en annan häst några veckor, dock inte gångavstånd ifrån stallet så där blev det transport :D
 
Tack för uppdateringen!
Och grattis till nya hästen!

Ps. Hur kom det sig att du inte ville rida hem hästen? Jag hade lånat deras sadel och ridit hem den... 🐴💕
 
Tack för uppdateringen!
Och grattis till nya hästen!

Ps. Hur kom det sig att du inte ville rida hem hästen? Jag hade lånat deras sadel och ridit hem den... 🐴💕
Vet inte faktiskt, tanken slog mig väl bara att det var gångavstånd, inte att jag kunde ridit bara :cautious: Sen var väl mamma lite överbeskyddande och tänkte säkerhetsmässigt, även fast detta handlade om en ganska bombsäker ponny:p
Nu i efterhand hade jag helt klart ridit hem den! ;)
 

Liknande trådar

Hästvård I korthet och lite förenklar så står jag som åsnan mellan två hötussar, där A och B har diametralt skilda åsikter - men där båda ger...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 322
Senast: mily
·
Hästhantering Jag har ett "litet" problem. Eller kanske snarare, Herr Häst har ett "litet" problem. Han är livrädd för vildsvin, och allt som har med...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 257
Senast: Ginne
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 072
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 860
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp