Ledade western stigbyglar?

Buck

Trådstartare
Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar?

Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln är bekväm men jag har problem med knäna när jag inte har ledade stigbyglar. Har endast ridit engelskt innan och detta kommer ffa vara lugna uteritter för att sätta igång hästen. Men jag fick superont i knäet när jag red förra veckan ☹️. Har engelska ledade stigbyglar men de passar ju inte i stiglädrena.

Har mina gamla hopp/dressyr sadlar kvar så kan ju alltid se om de passar honom, men då jag är feg nuförtiden och inte ridit på mer än ett år så var westernsadeln väldigt trygg att rida i.
 
Barefoot hade en smart liten omvinklare till sina, men tror den bara passade deras fendrar som är smalare än vanliga.

Men det kanske finns en liknande produkt för vanliga stora fendrar?
 
Har sett nu flera vinklade stigbyglar, kanske kan funka men hade varit bra att kunna testa först :/ så jag inte står med fler stigbyglar jag får ont av och behöver sälja, har redan för mycket grejer från mina gamla hästar som tar plats -_-
 
Har sett nu flera vinklade stigbyglar, kanske kan funka men hade varit bra att kunna testa först :/ så jag inte står med fler stigbyglar jag får ont av och behöver sälja, har redan för mycket grejer från mina gamla hästar som tar plats -_-
Sätt på hoppsadeln! Så gör jag med min medryttare för hon är för kort för fendrarna på westernsadeln. Hon får ha hoppsadel på. Det funkar bra det med, hästen märker nog ingen större skillnad. I alla fall bryr sig inte min ett endaste dugg om det.
 
Sätt på hoppsadeln! Så gör jag med min medryttare för hon är för kort för fendrarna på westernsadeln. Hon får ha hoppsadel på. Det funkar bra det med, hästen märker nog ingen större skillnad. I alla fall bryr sig inte min ett endaste dugg om det.
Ja det är en ide om den passar. Var dock väldigt tryggt att rida i westernsadeln -_-
 
Verkar verkligen inta vara en stor marknad men hittade dessa på bilden.

Finns mer annars halv-vridna byglar till westernsadlar om du söker på typ "western saddle angle eller twisted stirrup"
20230423_075843.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 468
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
5 972
Senast: yamyam
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
3 887
Senast: mily
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 219
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp