Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

N

nutte

Hur ligger det till med ledarskap mot häst egentligen? Om man har ett fungerande ledarskap från marken, kan det då ändå brista när man ska jobba från ryggen? Eller om det brister från ryggen är det då ändå något fel med ledarskapet från marken även om man tycker att det inte är de.....??:confused: Går det alltid hand i hand, mark o rygg..??

A

ang

Sv: Ledarskap

De går inte alltid hand i hand, men nog har de en samverkan likväl som att det är lite skillnad i uppsutten / mark-kontakt med hästen.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5531 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som...
2
Svar
20
· Visningar
1 412
Hästhantering Ponera att en häst har mycket separationsångest. Mycket. Går på lösdrift och är med sina kompisar konstant. Ranghög och lite "hård" i...
Svar
19
· Visningar
965
Träning Igår fick jag hem min häst! Hon har tagit allt väldigt bra, men lite på tårna så klart. Igår var hon ute i hagen och så skrittade vi en...
Svar
10
· Visningar
1 122
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
1 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Utflyktsförslag - tack :) !
  • Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Bup

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Hönstråden II