Ledsen hund

Turn to the worst. Ägaren skickade ett sms "I'll be home in a week, just rest the boy, short walks"

Jag är så jävla arg att jag har skickat till honom och sagt att jag har inte hunden här utan vet vård. Antingen kommer du hem nu eller så hittar du någon annan

Tyvärr hittade han en annan.. de kommer och hämtar hunden i morgon

Jag vet vilka dessa är, all heder till dom... men jag tycker så jävla synd om hunden just nu.

Jag kan fatta den första verterinären som sa att den är mörbultad. Men klart är väl att den borde sagt "blir det inte bättre inom..."

Och ingen har gjort en andra vet check för nu kommer det börja kosta pengar.... hunden har ingen försäkring.....
Fy fan vilken situation du har hamnat i :cry:
Mitt hjärta gör ont för hundens skull, jag kan inte ens tänka mig hur dåligt du mår över det som sker! Bara för att du är en snäll person som har hjärtat på rätta stället när det gäller djur, jag tycker riktigt synd om dig! :heart
 
Turn to the worst. Ägaren skickade ett sms "I'll be home in a week, just rest the boy, short walks"

Jag är så jävla arg att jag har skickat till honom och sagt att jag har inte hunden här utan vet vård. Antingen kommer du hem nu eller så hittar du någon annan

Tyvärr hittade han en annan.. de kommer och hämtar hunden i morgon

Jag vet vilka dessa är, all heder till dom... men jag tycker så jävla synd om hunden just nu.

Jag kan fatta den första verterinären som sa att den är mörbultad. Men klart är väl att den borde sagt "blir det inte bättre inom..."

Och ingen har gjort en andra vet check för nu kommer det börja kosta pengar.... hunden har ingen försäkring.....
Men de sa ju först "Men han sa att vi kan bedöma om hunden behöver se veterinär igen eller ej och vi kan ta hunden till fastlandet veterinär när vi vill om vi tycker så, kosta vad det kosta vill." :confused:

Förhoppningsvis håller ju de som hämtar hunden med om att hunden inte mår bra och också kontaktar ägaren.
 
Men de sa ju först "Men han sa att vi kan bedöma om hunden behöver se veterinär igen eller ej och vi kan ta hunden till fastlandet veterinär när vi vill om vi tycker så, kosta vad det kosta vill." :confused:

Förhoppningsvis håller ju de som hämtar hunden med om att hunden inte mår bra och också kontaktar ägaren.
Ja det var vad han sa igår kväll till oss. Nu när han pratat med den som.faktiskt hade hand om.hunden när detta hände har han ändrat sig.

Jag har inga problem med att förlora ca 2000kr på atg ta ledigt en dag + bilfärja för att ta hunden til vet på fastlandet. Men jag betalar inte vet-kostnaden. Och det är därhundens ägare nu harändrat sig
 
Uppdatering för den som vill; Hunden fick idag träffa veterinär.
Sprickor i två revben, ryggskada som påverkade bakdelen, skada i ett framben, typ "vridit till tassen" samt infekterat öra efter ett av såren.... hunden har fått somna in idag.

Synd att det behövde ta ytterligare 3 veckor av lidande för hunden sedan den var här och mina inlägg i den här tråden.

Och synd och otroligt på samma gång att hunden inte bara lagt sig ned och dött. Inte klagat, gjort sitt bästa.
Vi förtjänar inte hundar. Sov gott lille vän :heart
 
Uppdatering för den som vill; Hunden fick idag träffa veterinär.
Sprickor i två revben, ryggskada som påverkade bakdelen, skada i ett framben, typ "vridit till tassen" samt infekterat öra efter ett av såren.... hunden har fått somna in idag.

Synd att det behövde ta ytterligare 3 veckor av lidande för hunden sedan den var här och mina inlägg i den här tråden.

Och synd och otroligt på samma gång att hunden inte bara lagt sig ned och dött. Inte klagat, gjort sitt bästa.
Vi förtjänar inte hundar. Sov gott lille vän :heart
Nä, dom där såkallade ägarna förtjänar inte någon hund. Du däremot...
 
Uppdatering för den som vill; Hunden fick idag träffa veterinär.
Sprickor i två revben, ryggskada som påverkade bakdelen, skada i ett framben, typ "vridit till tassen" samt infekterat öra efter ett av såren.... hunden har fått somna in idag.

Synd att det behövde ta ytterligare 3 veckor av lidande för hunden sedan den var här och mina inlägg i den här tråden.

Och synd och otroligt på samma gång att hunden inte bara lagt sig ned och dött. Inte klagat, gjort sitt bästa.
Vi förtjänar inte hundar. Sov gott lille vän :heart
Fruktansvärt vad hunden fick gå igenom. Men du gjorde allt du kunde. Men det var ju rejält med skador, ibland blir man förvånad man över vad djur, både hästar och hundar och andra djur kan gå igenom utan att helt ge upp. Dom är trogna och starka in i det sista. Hemskt att hunden inte fick leva vidare, man önskar ju att det aldrig hade hänt men i den situationen fanns det ingen annan utväg.

Var inte hård mot dig själv och tillåt dig att sörja. Stor kram
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 677
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 502
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Igår föddes min lilla valp som vi ska åka till Tyskland och hämta om 8-12 veckor! Detta har varit planerat en tid då hennes ägare är...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: bambi82
·
Y
Hundhälsa För att göra en lång histori kort:Min bekant jobbade som extrainsatt väktare på en soc.kontor.En kvinna kommer in som blivit vräkt.Med...
Svar
17
· Visningar
2 241
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp