Ledsen ofta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som luften gått ur mig, jag är ledsen ofta. Kämpar med extremt mycket på jobbet, vara trevlig och tillmötesgående..
Jag tänker även att om jag gör andra glad borde jag bli gladare. Så jag vill ge dem runt mig så mycket som jag orkar men jag märker att det gör mig bara glad en stund. Att se dem glada.
Sen åker jag ner igen. I det jobbiga och ibland får jag panik, tryck över bröstet, jag får inte luft!
Tankar flyger i huvudet och jag kan inte fokusera.
Jag blir lycklig av att vara ute med min hund och att vara i stallet.

Jag är så ledsen över att inse att jag inte orkar eller har tid för att vara hästägare.
Jag beundrar de som hinner och jag avundas de som lyckas fånga dagarnas ljus ute tillsammans med sina fina hästar.
Jag följer folk på instagram och ser hur roligt de har och hur de glädjs över livet.

Jag själv känner mig ledsen allt oftare..
Jag sitter här på jobbet och försöker hitta glädje i nått men jag bara räknar ner dagar till helg, ledig tid.
Sen när jag är ledig känner jag mig ofta ensam och alltid den som vill göra saker, initierar till att umgås, åka iväg eller kanske gå en kurs?
Folk har inte tid eller råd. Jag erbjuder mig oftast att betala. Är det nått jag har är det pengar.

Ja jag vet inte vad jag vill riktigt.

Vet att jag borde ta kontakt med VC och förklara hur jag mår men jag vet inte hur jag ska orka sitta där o häva ur mig?
Och om jag gör det, ska jag sjukskrivas?
Vad ska folk på jobbet tycka då? Jag vet redan vad folk tycker... så fort jag är sjuk känns det som folk tittar snett.

Det är hemsk stämning här på jobbet. Känns irriterat och missunnsamt...
Finns inget "vi", inget roligt, inga glada leenden.
Jag tänker att jag får tillbaka det jag ger så jag försöker alltid vara glad på jobbet.
Men det känns som en mask och jag är helt slut efter en dag här.

Skulle jag inte ha bilnyckeln i fickan skulle jag få panik. Det är min biljett härifrån.
Ibland går jag förbi fönstret för att se så bilen står där, bara för att veta att jag kan åka härifrån när jag vill.
 

Känner igen mig till viss del i det där att inte hitta glädjen. Men din jobbsituation låter verkligen inte bra. Försök hitta ett nytt jobb? Det är klart man inte orkar med massa saker efter jobbet om jobbet suger musten ur en.
 
Jag söker nya jobb.
Känns svårt då jag inte utbildat mig till det jag nu jobbar som. Lönen är bra och jag vet inte om jag orkar börja nytt jobb. Men såklart söker jag!

Finns en trygghet i det jag gör nu på nått sätt..
 
Ridning och hästar kommer jag lägga av helt med.
Var och provers en medryttarhäst jag gillar, ägaren verkade uppskatta min ridning mycket med. Jag tog första galopperna på henne i paddock och hon var jätteduktig!
Men det är som lusten bara runnit ur mig tyvärr.. glädjen har försvunnit

Just då var jag glad och ägaren med! Hon tyckte vi passade ihop och jag fick många fina ord. Men jag vill inte åka dit igen.

La in alla hästgrejer i förrådet. Borde väl sälja istället för o ha all skit där men jag orkar inte just nu.
Försökt sälja sadeln och ett täcke men de finns inget intresse om det inte är väldigt billigt.

Ja, ett sidospår :)
 
Ridning och hästar kommer jag lägga av helt med.
Var och provers en medryttarhäst jag gillar, ägaren verkade uppskatta min ridning mycket med. Jag tog första galopperna på henne i paddock och hon var jätteduktig!
Men det är som lusten bara runnit ur mig tyvärr.. glädjen har försvunnit

Just då var jag glad och ägaren med! Hon tyckte vi passade ihop och jag fick många fina ord. Men jag vill inte åka dit igen.

La in alla hästgrejer i förrådet. Borde väl sälja istället för o ha all skit där men jag orkar inte just nu.
Försökt sälja sadeln och ett täcke men de finns inget intresse om det inte är väldigt billigt.

Ja, ett sidospår :)
Du kanske skulle prova något helt annat än hästar ett tag ? Om du har ork och vilja att göra något :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 844
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
790
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 344
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp