Ledvärk efter klimakteriet

alazzi

Trådstartare
Googlar lite och får svar


"Fysisk aktivitet. Att se till att röra dig regelbundet är det viktigaste du kan göra för att minska problem med ledvärk. ...
Uppvärmning och rätt teknik. ...
Viktnedgång. ...
Bra skor eller skoinlägg. ...
Minska stress och oro."

Plättlätt. Värken gör tröskeln hög att röra sig. Börjar dagen med värktabletter redan. Har gått mer eller mindre regelbundet på gym och märker ärligt talat minimal skillnad tyvärr. Vet att värken hänger ihop med klimakteriet men någon gång borde det väl gå över?
 
Min ledvärk är helt hormonrelaterad. Har du sökt vård för den?

Jag blev av med i princip all ledvärk, ledinflammationer och migrän (!) som oväntad bieffekt när jag började med testosteron!
 
Inte sökt vård mer än pratat med min gynkekolog om besvären. Hon avrådde mig totalt och menade "vill du få bröstcancer?"
 
Min ledvärk är helt hormonrelaterad. Har du sökt vård för den?

Jag blev av med i princip all ledvärk, ledinflammationer och migrän (!) som oväntad bieffekt när jag började med testosteron!
Testosteron är verkligen en mirakelmedicin alltså. SÅ tråkigt att så få läkare vågar ge kvinnor det. Även jag har dramatiskt mindre ledvärk med testosteron och mår extremt mycket bättre mentalt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 980
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp