Lekar och "tipsrunda"

Monifa

Trådstartare
Behöver lite hjälp. Ska ha inflyttningsfest om två veckor och är för en gångs skull ute i ganska god tid med lekplaneringen.

Tanken är att ha en påståenderunda (kan man nog kalla det) där frågorna är påståenden om mig och sedan får lagen gissa vad det troliga svaret är (med en stor dos glimt i ögat, är 9 av mina närmaste som kommer och alla har känt mig i många år. Så svaren kommer kunna bli gaaaanska OPK) men det är jäkligt svårt att komma på påståenden som har glimten i ögat.

Egentligen kan frågorna vara vafan som helst, allt ifrån "monifa kliver in på Ica. Hon är vrålhungrig, vad händer?" (Antagligen köper jag 10 kg godis och en glass, trycker sedan i mig allt i bilen innan jag hunnit hem) men frågorna får gärna vara av det mer ironiska hållet.

Tips på andra lekar? Skämma ut sig totalt - lekar är välkomna. Gänget är glatt och bjuder gärna på sig. Och jag är ändå lekledare så desto fler skratt o rosa kinder det bjuder på desto bättre :D Involverar de alkohol är det ett plus hehe.

Fram med bästa tipsen!
 
Ett alternativ är ju annars att väva ihop tipsrundan och lekarna. Man har en tipsrunda med frågor som "vem är hålsäkrast?" Och "vem suger bäst?" Och vid varje fråga finns det alternativ på tre av gästerna på festen. Sen får de tre som stod med på frågan tävla om den saken, vid hålsäkrast kör man t.ex snöre runt midjan med penna hängande ner och ska få ner pennan i en flaska utan att använda händerna och på suger bäst ska man snabbast dricka upp ett glas vatten med sugrör.

Den som tippade den vinnande personen får poäng för den frågan. :)
 
Rolig ide! Den ska jag absolut spinna vidare på och ta med :)

Vill gärna väva in ett par påstående om tant själv. Dels för att det är kul att se vad de tror om mig och för att vi har alldeles för många internskämt om mig :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp