Lekar till 50-års fest?

fijja

Trådstartare
Jag ska på min systers 50 årsfest om några veckor och jag och den tredje systern vill göra någon lek eller liknande istället för bara ett tal. Frågesport är redan arrangerat, så inte det.
Det är ca 60 gäster minst.
Tips någon?
 
På min mammas 60års fest delade jag in personer i mindre lag och alla lag fick välja valfritt hjälpmedel. Tex sax, hammare, penna, kniv, kapsylöppnare osv.
Sen fick de en potatis som skulle skalas :D Snyggast skalad potatis vann!
 
På min mammas 60års fest delade jag in personer i mindre lag och alla lag fick välja valfritt hjälpmedel. Tex sax, hammare, penna, kniv, kapsylöppnare osv.
Sen fick de en potatis som skulle skalas :D Snyggast skalad potatis vann!
De väljer alltså hjälpmedel innan de vet uppgiften? :D Bra tips! Tack!
 
jag fick tipset till ett bröllop jag ska på att ställa frågor rörande huvudpersonen och gästerna och dem som det stämmer in på ska resa sig upp. Det kan bli en hel del skratt.

Tex har känt som barn, har sett naken, har lånat varandras kläder osv
 
En enkle grej att göra är att delas upp i lag papper och penna.
1 i laget får en låttext som ska ritas och när laget kommer på det ska de ställa sig upp och antingen sjunga låten eller på annat sätt göra sig hörda.

Att delas upp i mindre lag gör ju även att de som inte vill vara med inte behöver för det gör de andra i laget. Minimal ansträngning.
 
Ryser.....varför ska 50-åringar ”leka”?
Jag vill ju ha en lättsam lek där det heller inte blir konstigt att man deltar, så det ändå passar alla hyfsat.
Varför skulle det just vara 50 åringar som inte vill ”leka” ? Bara för att vissa nått 50 år så betyder det ju inte att man inte uppskattar lite tokiga upptåg. och bettoning på att man inte behöver delta och att ingen ska behöva känna sig dum för det. Det är dessutom ingen blygsam skara vi pratar om.
 
jag fick tipset till ett bröllop jag ska på att ställa frågor rörande huvudpersonen och gästerna och dem som det stämmer in på ska resa sig upp. Det kan bli en hel del skratt.

Tex har känt som barn, har sett naken, har lånat varandras kläder osv
Det här ska jag föreslå till syster nr 2! Kan nog bli skojigt, är ju många gäster och blandat med två exmän, vuxna barn, barndomskamrater och kollegor osv :D
 
På vårt senaste kennelläger gjorde jag små lappar med uppdrag som jag satte under varje tallrik.
- när någon skålar , ställ dig upp och kommentera vädret
- när någon nämner ordet schäfer - ställ dig upp och sjung "får man ta hunden med sig"
-Visa för två valfria personer som du inte känner så väl hur vig du har blivit på senaste tiden
- Du ska vid flera tillfällen under kvällen visa att samtalet är slut genom att hålla för öronen
- Härma ett djur vid flera tillfällen
osv , osv bara fantasin sätter gränser. Hysteriskt roligt och väldigt lätt för dem som inte vill delta att bara låta bli att göra sitt uppdrag utan att det blir något konstigt.
 
På vårt senaste kennelläger gjorde jag små lappar med uppdrag som jag satte under varje tallrik.
- när någon skålar , ställ dig upp och kommentera vädret
- när någon nämner ordet schäfer - ställ dig upp och sjung "får man ta hunden med sig"
-Visa för två valfria personer som du inte känner så väl hur vig du har blivit på senaste tiden
- Du ska vid flera tillfällen under kvällen visa att samtalet är slut genom att hålla för öronen
- Härma ett djur vid flera tillfällen
osv , osv bara fantasin sätter gränser. Hysteriskt roligt och väldigt lätt för dem som inte vill delta att bara låta bli att göra sitt uppdrag utan att det blir något konstigt.
Den här tar jag upp för förslag med 😅
 
Fast tror/ vet du att även övriga festdeltagare tycker att det är kul med lekar?
Ja de flesta iaf och det är fritt att delta, och har valt en lek nu som det inte märks om man inte är med.
Det blir leken som jag fick på förslag. Jag läser upp en fråga, och de som svarar ja på frågan ställer sig upp. Så den borde inte få någon att känna sig dum.
 

Liknande trådar

Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 995
Senast: tuaphua
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 627
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp