Bukefalos 28 år!

LEKAR ????

J

jimmi

Härligt med sommar och sol !!!!... kan man en något annnat en må bra :banana:tittar ut och strålade väder tänker till baka FFYYYY fan va det var kallt i vintras när man nästan fasa för det kopplet....

men e det någon som känner till några kuliga somarlekar för hunden ?????? :rofl:

det hade ju vatt super roligt att få många förslag :idea:



MVH jimmi
 
Åk och bada på något ställe där det är tillåtet att ha med sig hundar. Gå lååååånga promenader i skog och mark (hunden kopplad!).

M.
 
ja, åk ner och bada vettja :idea: e ju inte så långt till vattnet för dig ;)

finns en fin hundbadplats i glumslöv (ålabodarna) om jag inte minns helt fel :)
 
Nu vet jag inte vad du är ute efter för lekar att göra, men här är några tips som många hundar uppskattar: om ni är två kan ju en gå och gömma sig. Låt sen hunden leta upp den försvunna personen. Göm godis i barken på träden (mjuka godisar är lättast att trycka fast). Använd omkullfallna träd, grenar o dyl till en hinderbana. Låt hunden klättra, balansera, hoppa över, krypa under... osv. Släpa ett märgben i ett snöre efter er på tomten eller i skogen när inte hunden ser, låt sedan hunden följa spåret och hitta märgbenet i slutet. Tänk på att inte koka märgbenet innan då benet blir poröst och kan orsaka skador om hunden sväljer flis.

Det finns jättemycket roligt att göra!

/Anna
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sån ångest och ingen att prata med. Vill inte beklaga mig över mitt mående mer just nu till den jag gör det mest. Vill inte att...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Heelo
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 212
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
970
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 840
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp