Lekledare på namngivning

Saraoliv

Trådstartare
Jag ska stå för lekarna på min systers namngivningsfest för hennes dotter, men jag känner mig tom på idéer.
Det får inte ta för lång tid, max 1h och ska passa både barn och äldre (70+). För vilda festlekar är alltså uteslutet :laugh:

Jag funderar på att dela upp gästerna i lag och sen skicka runt gästerna till olika "lekstationer" där dom kan samla max 10p t.ex. Jag har hittills kommit på frågesport = 10 frågor, ett poäng för varje rätt. Blanda lätta och svåra så att alla kan vara med. Kanske lägga in några frågor som passar till en namngivning? Kasta hästsko = 10 hästskor, en pinne till barnen och en pinne till vuxna. Minneslek= Lägga 20 saker (barnsaker?) på ett bord med en filt över. Ta bort filten i 30 sekunder och laget får ett halvt poäng för varje sak dom kommer ihåg.

Och mer då? Det står helt still :banghead:

Skulle kanske vara kul med någon station som är lite klurig?

Eller sitter någon på en annan idé som passar bättre än stationslekar? :)
 
Bygga "skidor" av ett par plankor med öglor för fötterna så ska man gå så många meter man kan som lag på x tid.

Du borde kunna googla samarbetsövningar för att få fram roliga och kluriga lekar.
 
Vi brukar ha lekar, hur många kommer ni att vara?

Vi brukar ha, liten tipsrunda, det går att googla fram lite roliga och kluriga gåtor man kan ha. Man kan ju dessutom ha lite personliga i.o.m. släkten. När var ungen född (tidpunkt?)? Vad är hennes mellannamn?

Annars brukar vi sparka (straff) fotboll i mål.
Ett snöre runt midjan men en penna i änden, som är baktill på ryggen och hänger mellan knäna vilket ska i flasköppningen. :cautious:
Kast med stövel, den som kastar längst/ närmst ett mål vinner.
Kast med liten boll i hink.
Äta upp godissnöre utan att använda händerna.
Hoppa säcka.
O.s.v. i all oändlighet. ;)

Delas med fördel upp så att man är 3- 4 st i varje lag och tävlar en i laget i de olika grenarna.
Blir oftast rolig åskådarsport!

Vi brukar även börja med att vi har en tipsrunda vid bordet, alla grenarna har ett roligt namn, "Vem vinner jordgubben?" (T.ex. godisätartävling brukar vara med jordgubbssnören, tanken är att man inte ska veta riktigt vad man röstar på och det krävs lite planering innan med vem som är i vilket lag o.s.v.)
 
På en fest jag var på hade de bland annat jägarvila, sortera Non-stop efter färg, stapla sockerbitar och kast med gummistövel som grenar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp