Leksaker med och utan pip Uppdateringstråd 27

Rottis-B bär boll som uppdrag, eller får leka en stund som belöning :) Staffen flisar en tennisboll på några nafs, så han får andra belöningar…
 
Menar ni att ni låter hundarna ha leksaker framme liksom, typ tennisbollar? Så hundarna leker med dem själva?
Dvs inte bara som belöning?
Jag har tidigare alltid låtit bollarna vara enbart belöning, och det är planen med en pip-boll också och andra superroliga leksaker (typ mina leksaker i kaninskinn). Men, så dök det upp en liten vild Lily i hemmet som lärde sig öppna den låda där jag hade några bollar, och vips var det bollar överallt som jag aldrig riktigt lyckades samla ihop. Eftersom de leker väldigt måttligt med dem och inte har sönder dem så orkade jag inte riktigt bry mig om att försöka hålla dem på plats i lådan. Nu är det mest så att de springer runt med boll precis när jag kommer hem efter att ha lämnat dem ensamma ett tag, eller om de blir riktigt pepp på att gå ut på promenad.
 
Menar ni att ni låter hundarna ha leksaker framme liksom, typ tennisbollar? Så hundarna leker med dem själva?
Dvs inte bara som belöning?
Tilda har sina framme och leker själv med dom, eller så kastar vi boll inomhus. Favoriten är att pipa med en I munnen och rulla en annan med tassarna 😂 hon har också en hel massa leksaker/gosedjur framme, jag samlar ihop dom när jag städar men sen är dom överallt igen 😅
För oss är det godis som är belöning, hon fattar inte riktigt grejen med lek som belöning (har provat att ta med leksak eller pipdjur på träning/ut, men hon hon ignorerar den i princip).
 
Samma här. En låda med halvtråkiga större leksaker som grabbarna får härja med hemma och så andra mer värdefulla leksaker i den mytiska träningsväskan och som bara används som belöningar.
Jag har iofs vissa bollar (typ foambollar o den gröna starmarkt) liggande hemma med, eftersom han ofta har med sig en o bär på promenader. Ammo leker rätt lite ensam ändå, så de tappar inget värde alls. fast de ligger framme. Plus att han har så mycket social kamplust att det nästan inte går att sänka värdet på den typen av belöning. Mest gillar han att springa runt och pipa med sin höna hemma bara.
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
 
Tilda har sina framme och leker själv med dom, eller så kastar vi boll inomhus. Favoriten är att pipa med en I munnen och rulla en annan med tassarna 😂 hon har också en hel massa leksaker/gosedjur framme, jag samlar ihop dom när jag städar men sen är dom överallt igen 😅
För oss är det godis som är belöning, hon fattar inte riktigt grejen med lek som belöning (har provat att ta med leksak eller pipdjur på träning/ut, men hon hon ignorerar den i princip).
Samma här. Godis är belöningen vid träning. I den mån vi "tränar".
Vi "övar" mer, inkallning, hoppa upp på stenar och stockar och balansera. Stanna och vänta, gå fot. Etc. Dvs normal vardagslydnad.

Leksak skulle ta bort fokuset för honom, den enda leksak han verkligen gillar är boll och att kasta den i skogen skulle bara göra att vi tappade bort den - han är ingen apportör....;)

Boll, leksaker, tuggben etc är strösslade i huset och plockas in till hans bädd (som han inte ligger i)
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
Jag har massor av saker med pip i som ligger framme. Är dock förvånad själv över hur bra det fungerar, det har inte gått tidigare utan är först nu med Ebrah och Lily vi kan ha det så. De kommer gärna och leker med mig med leksakerna också, och i träning är det kaninskinn eller godis som blir belöningen.
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
PIP?! Öh, nä du, de överlever ca 5 sekunder i detta hus, liksom gosedjur. Tänk hård genomgjuten gummiring, gammal äcklig tjock kampfläta i rep med flera knutar, nån gammal valpleksak som nån av hundarna grävt fram från under en soffa, etc... bollar är enbart för belöning - allt som kan fara iväg på random sätt är bannlysta som hemmaleksaker, det går liksom sönder grejer i huset då. :angel:
 
Jag har iofs vissa bollar (typ foambollar o den gröna starmarkt) liggande hemma med, eftersom han ofta har med sig en o bär på promenader. Ammo leker rätt lite ensam ändå, så de tappar inget värde alls. fast de ligger framme. Plus att han har så mycket social kamplust att det nästan inte går att sänka värdet på den typen av belöning. Mest gillar han att springa runt och pipa med sin höna hemma bara.
Pipa med sin höna, herregud kaoset som skulle uppstå här... :rofl: Men det blir ju stor skillnad med en vs flera hundar också, tänker jag. Mina vill ju egentligen bara leka med mig och (delvis) med varandra, så mycket går de runt och bär grejerna tillsammans (dvs häller i varsin ände och morrar), kampar lite, går med grejen till mig och så leker vi ihop en stund, etc. Blir det för kul och de börjar jaga varandra runt i huset så åker leksaken väck.
 
Tilda gillar att slakta djuren, och när hon fått roa sig med att slita ut vadden ett tag (hon sväljer inte utan bara sliter ut) så tar jag bort den och kastar 😂 ofta är det nosar, öron eller andra lite "hårdare" hörn som hon ligger och intensivtuggar på ibland, men hon springer gärna runt med dom och vill att vi ska kampa. Just nu ligger 4 av gosedjuren i köket, åtminstone den grå räven och apan gillar hon att ha i sängen annars. Den stackats Kaninen har fått ett hål i huvudet, men hon har inte tömt den än, björnen är numera ögonlös men i övrigt hel (gosedjur med hårda ögon, hon fick loss dom när vi satt i soffan så dom kastades direkt), apan är fortfarande ganska hel förutom bananen ände och den grå räven helt hel. Det är bara kaninen som är en hund leksak, så är rätt imponerad att dom andra tre hållt bättre än den! Vi har ganska många mjukdjur, så hon varierar vilken hon gillar bäst för stunden 😂

Snapchat-1029717957.jpg
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:

Här har vi inga leksaker framme alls, de används enbart som belöning vid träning. Lasse plockar ändå ner allt i molekyler, och så vill jag behålla värdet i belöningarna.

(Yngsta löste det genom att helt sonika sno en 2 liters plastflaska ur pantpåsen som nu tydligen går som någon form av "leksak" i huset :D )
 
Jag har massor av saker med pip i som ligger framme. Är dock förvånad själv över hur bra det fungerar, det har inte gått tidigare utan är först nu med Ebrah och Lily vi kan ha det så. De kommer gärna och leker med mig med leksakerna också, och i träning är det kaninskinn eller godis som blir belöningen.

Det hade aldrig gått här :D
Framförallt Ladda är manisk på gosedjur och leksaker med pip i. Det. Ska. Dö.

PIP?! Öh, nä du, de överlever ca 5 sekunder i detta hus, liksom gosedjur. Tänk hård genomgjuten gummiring, gammal äcklig tjock kampfläta i rep med flera knutar, nån gammal valpleksak som nån av hundarna grävt fram från under en soffa, etc... bollar är enbart för belöning - allt som kan fara iväg på random sätt är bannlysta som hemmaleksaker, det går liksom sönder grejer i huset då. :angel:

:laugh:
En såndär gummiring har vi faktiskt haft framme, men det slutade i en kamplek som höll på att ta sönder hemmet 😂

Tilda gillar att slakta djuren, och när hon fått roa sig med att slita ut vadden ett tag (hon sväljer inte utan bara sliter ut) så tar jag bort den och kastar 😂 ofta är det nosar, öron eller andra lite "hårdare" hörn som hon ligger och intensivtuggar på ibland, men hon springer gärna runt med dom och vill att vi ska kampa. Just nu ligger 4 av gosedjuren i köket, åtminstone den grå räven och apan gillar hon att ha i sängen annars. Den stackats Kaninen har fått ett hål i huvudet, men hon har inte tömt den än, björnen är numera ögonlös men i övrigt hel (gosedjur med hårda ögon, hon fick loss dom när vi satt i soffan så dom kastades direkt), apan är fortfarande ganska hel förutom bananen ände och den grå räven helt hel. Det är bara kaninen som är en hund leksak, så är rätt imponerad att dom andra tre hållt bättre än den! Vi har ganska många mjukdjur, så hon varierar vilken hon gillar bäst för stunden 😂

Visa bifogad fil 105983

De där hade överlevt typ 5 sek här hemma :laugh:
Ladda brukar ställa sig på kroppen och börja med att slita av kroppsdelar, tills hon till slut ger sig på mitten.

Här har vi inga leksaker framme alls, de används enbart som belöning vid träning. Lasse plockar ändå ner allt i molekyler, och så vill jag behålla värdet i belöningarna.

(Yngsta löste det genom att helt sonika sno en 2 liters plastflaska ur pantpåsen som nu tydligen går som någon form av "leksak" i huset :D )

Samma som här då :D
Petflaskor utan kork kan fungera, men det slutar alltid med blödande munnar här 😬
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
Jag köper inga pipleksaker men roomien gör 😂 Han får lida för det när Ammo glatt springer och piper med den utanför hans rum 2 på natten efter nattkissen :angel:
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
:idea: Pipleksaker är enbart till för belöning, utomhus. Leksaker inne, filtar, räknas det? Och ett hjorthorn, det håller ganska bra! :)
Ville gör exakt som Ladda med mjukdjur, de ska plockas i småbitar så snabbt som möjligt!
 
Jag köpte en svindyr ulleksak med pip, den skulle vara extremt hållbar:cautious: Den höll typ 10 min, men han älskade den innerligt i de 10 minuterna, enda gången han har visat en aning resursförsvar, dvs han stelnade till när jag kom men sen fick jag den i händerna, i småbitar. :rofl:
 
:idea: Pipleksaker är enbart till för belöning, utomhus. Leksaker inne, filtar, räknas det? Och ett hjorthorn, det håller ganska bra! :)
Ville gör exakt som Ladda med mjukdjur, de ska plockas i småbitar så snabbt som möjligt!

Precis så :D

Finn kör kökshandduken som självbelöning… Byter den flera gånger i veckan, han snor den alltid när han vill få uppmärksamhet :laugh:

Sin mor upp i dagen ❤️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp