Leksaker med och utan pip Uppdateringstråd 27

Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
Med terriertanten kunde jag Aldrig ha saker med pip framme, hon blev helt hysterisk och mordisk. Med shiban funkar det, men jag vill inte att hon ska tröttna på dem så de bor uppe i skåpet.
I korgen ligger saker som hon ibland byter mot godis och ibland initierar jaga-lekar med i huset. Blandat katt och hundsaker, för katten är också där och rotar rätt ofta och vill leka apport. :)
 
Precis så :D

Finn kör kökshandduken som självbelöning… Byter den flera gånger i veckan, han snor den alltid när han vill få uppmärksamhet :laugh:

Sin mor upp i dagen ❤️
Ville verkar även ha fått lite influenser av en viss labrador, han har alltid en sko i munnen när det kommer folk. :cautious: Jag har åtminstone fått honom att låta bli mattan under mat och vattenskålen som var den som "fastnade" på väg till dörren förut.
 
Menar ni att ni låter hundarna ha leksaker framme liksom, typ tennisbollar? Så hundarna leker med dem själva?
Dvs inte bara som belöning?

Jag har en korg med leksaker och tugg till Harry, han får hämta själv och leka hur mycket han vill inne 😁
I morse sov jag en timme till när vi varit ute, Harry ville inte sova så han hämtade säkert tio grejer under den tiden som han la hos mig i sängen 😂
 
Jag har tre-fyra leksaker framme som jag försöker rotera med resten som ligger i garderoben så det blir något nytt och roligt ibland utan att jag behöver shoppa. 👌🏻😁

Valpen har inte börjat slakta leksaker än men det kommer väl det med. 🙃
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Köpte vanliga tennisbollar till Torsten. Han ryckte att det roligaste med dem var att gnaga bort luddet. Och svälja :meh:
Alla mina tidigare hundar har haft tennisbollar och mini-tennisbollar utan besvär. Förutom 2 som inte fått plats med dem i munnen. En fick en golfboll IOM att inget annat fanns på den tiden. 😅
De har inte gnagt på dem utan bara hämtat.
Nuvarande ena hunden gnagde på en och slet loss luddet(för att äta hon med). Innan det försökte hon äta upp pälsen på pipgosedjur. Hon får bara ha gummi-leksaker eller annat oluddigt.
Såna hund-bollar à la studsboll eller i lite skumgummi typ funkar inte heller. De ska dööö!
 
Menar ni att ni låter hundarna ha leksaker framme liksom, typ tennisbollar? Så hundarna leker med dem själva?
Dvs inte bara som belöning?
Vi har oftast en massa leksaker framme. Hundarna kan leka själva med dem eller med varann. Eller så kommer de och ber om att vi ska leka med dem.
Våra hundar är så små och vi bor stort. Så de kan och får härja på rätt bra inne.
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
Vi har alla framme hela tiden. Använder inte leksaker som belöning. Hade aldrig tänkt tanken att någon inte har framme leksaker för hundar.

Och ja. Allt går sönder på två minuter. Ludd och vadd och små bitar överallt.

Köper inte dyra leksaker...
 
Mina hundar sliter faktiskt inte sönder leksaker särskilt fort. Efter ett tag (vi pratar kanske veckor-månader) är det såklart hål i, pipen gått sönder eller liknande men de är faktiskt extremt bra på att inte slita sönder.
Den yngsta har dock lite mer tuggtendenser så en del leksaker (typ med ull eller kaninpäls) skulle jag fick inte kunna ha framme pga att de slaktas direkt och pälsen ska helst ätas upp 😒
Jag har leksaker framme till vardagslek och sedan speciella mystiska och jätteroliga leksaker i min träningsväska som enbart används vid träning.
 
Ville verkar även ha fått lite influenser av en viss labrador, han har alltid en sko i munnen när det kommer folk. :cautious: Jag har åtminstone fått honom att låta bli mattan under mat och vattenskålen som var den som "fastnade" på väg till dörren förut.

Det gör Finn med :D gärna hela bädden typ… Skorna är väl instängda här, annars hade de garanterat åkt med också!
 
Vi har alla framme hela tiden. Använder inte leksaker som belöning. Hade aldrig tänkt tanken att någon inte har framme leksaker för hundar.

Och ja. Allt går sönder på två minuter. Ludd och vadd och små bitar överallt.

Köper inte dyra leksaker...

Men gud, du måste ha ett stort leksakskonto även om de är billiga :laugh:
 
Mina hundar har också en låda med leksaker framme, eller tanken är att sakerna ska vara i lådan men de ligger utspridda mest överallt 😂 Har speciella leksaker vid träning men belönar mest med godis i träning.
 
Tilda gillar att slakta djuren, och när hon fått roa sig med att slita ut vadden ett tag (hon sväljer inte utan bara sliter ut) så tar jag bort den och kastar 😂 ofta är det nosar, öron eller andra lite "hårdare" hörn som hon ligger och intensivtuggar på ibland, men hon springer gärna runt med dom och vill att vi ska kampa. Just nu ligger 4 av gosedjuren i köket, åtminstone den grå räven och apan gillar hon att ha i sängen annars. Den stackats Kaninen har fått ett hål i huvudet, men hon har inte tömt den än, björnen är numera ögonlös men i övrigt hel (gosedjur med hårda ögon, hon fick loss dom när vi satt i soffan så dom kastades direkt), apan är fortfarande ganska hel förutom bananen ände och den grå räven helt hel. Det är bara kaninen som är en hund leksak, så är rätt imponerad att dom andra tre hållt bättre än den! Vi har ganska många mjukdjur, så hon varierar vilken hon gillar bäst för stunden 😂

Visa bifogad fil 105983
Jag e lite avundsjuk på dej som kan ha mjuka leksaker :rofl: Min valp försöker svälja dom hela o de i kombination med hans resursförsvar när man ska gräva ut dom ur halsen e inte en rolig lek så nu ligger alla mjuka leksaker i förrådet till min stora sorg:arghh:
 
Vi har älghorn liggandes framme samt någon kong. Atan har ett mjukisdjur framme, ”Lillnallen” och den vet resten av hundarna att de inte får förstöra :D i övrigt så förstörs allt om de får härja fritt.
 
Tack för svar hörrni!
Är helt fascinerad över att ni kan ha saker liggande framme hela tiden som de liksom inte sliter i tusen bitar :D särskilt sådana med pip i!

Det kommer visserligen inte in pipleksaker alls i detta huset länge :laugh:
Småhundarna har lärt sig att leksaker har man på övervåningen, annars blir de flis av storhunden. Han har grovt rep att leka med.
 
Men gud, du måste ha ett stort leksakskonto även om de är billiga :laugh:
Nä, köper nästan aldrig, en leksak om året kanske, högst. Brukar få med kongbollar på köpet med hundmaten, och så vinner de en hel massa. Renhorn är också alltid framme. Och toarullar.
Mycket leksaker utan stoppning som de kan leka med länge. De dödar alltid pipgrejen först, men kan leka med skalet till leksaken länge efter 🤣
 
Jag känner mig tacksam att Tilda "bara" dödar nått mjukdjur ibland 😂 jag har ett stort syrum och det är ju mer regel än undantag att jag har tyger eller band av nått slag som ligger på golvet innan jag får för mig att plocka undan. Däremot plockar hon gärna upp det kastade pappret från klädroller ur sopkorgen 😂
 
Torsten äter ju ett specialfoder för allergiker.(Hill's Derm Complete)
När man beställer måste man intyga att det är ordinerat av veterinär.

Jag vill gärna ge honom nåt "vanligare" och dessutom kunna komplettera med när han tröttnar på fodret.
Zoo-affären rekommenderade Happy Dog och vi testade några provpåsar. Det han åt helst var Mini Africa. Så idag har jag köpt en påse. Wish me luck...

Passade på att skaffa en munkorg också när jag ändå ar in på en zooaffär.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp