Leksaker till uttråkad häst på boxvila!

SofiaToscana

Trådstartare
Hej! Jag tänkte fråga er om ni visste någon bra leksak till en äldre dam som står på boxvila?
Hästen har blivit väldigt uttråkad eftersom hon står på boxvila, som sagt, och promeneras 3 - 4 gånger om dagen. Men det räcker inte för damen. Vet vi några bra leksaker till hästar?
Hon är ingen leken häst utan dt är mat som gäller! Så ingen boll som hon ska kasta runt eller liknande.
Vääääldigt tacksam för svar då hon börjat att ''sparka'' mot boxväggarna och är grinig.
 
när min förra hade boxvila köpte jag kålrot i mataffären och hängde upp i snöre i taket. Inte super gott men han grejade länge med dom.
 
Halm! Äpplen och morötter som hänger från taket. Sen finns det bollar man fyller med godis som de kan putta runt. :)
 
Jag brukar hänga upp en jollyball och smeta jordnötssmör eller molass på den så hästen får slicka den
 
Också ha halm och göm morötter i halmen.
Ge hö i dubbla hönät
Dela upp höet så du har flera hönät på olika ställen i boxen så hästen måste röra sej
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 090
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 411
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 090
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 555
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp