Leksaksaffär?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Det närmar sig höstlov och tanken är en liten utflykt. Jag har försökt fresta avkomman med besök på Borås Djurpark mm men hon vill åka till en stor leksaksaffär? Någon som har tips på en stor sådan?
 
Jag tänker spontant Gekås?
Finns ju hur mycket som helst att titta på och pilla.
Är rätt fint i utanför Gekås området, om ni vill ha picknick, eller så känns det lyxigt att få äta på "restaurang".
 
Det närmar sig höstlov och tanken är en liten utflykt. Jag har försökt fresta avkomman med besök på Borås Djurpark mm men hon vill åka till en stor leksaksaffär? Någon som har tips på en stor sådan?
Kolla om hon föreställer sig en leksaksaffär som de som finns i nere i Europa som Hamleys. Var på en i Prag tex som hade karuseller, stora superhjältar i plast och allt möjligt. Var som ett event inte som en affär. Om hon gör det så blir hon nog väldigt besviken på en vanlig trist svensk leksaksaffär. (hon kan ju hört från en vän eller sett på youtube)

Mall of Scandinavia har ju en Lego butik och en Disney Store (i alla fall när jag var där senast för två corona år sedan) ingen av dem så stora som de är utomlands snarare riktigt små men de är kanske lite mer speciella än en vanlig leksaksaffär. De har ju i alla fall en del annorlunda grejor.

Så hade denna öppnat som jag inte har ngn aning om hur den är. https://www.gallerian.se/nyheter/world-of-toys/ men den ser ju inte så rafflande ut direkt. Det är ju bara hyllor på bilden inga speciella grejor.
 
Jag tänker spontant Gekås?
Finns ju hur mycket som helst att titta på och pilla.
Är rätt fint i utanför Gekås området, om ni vill ha picknick, eller så känns det lyxigt att få äta på "restaurang".

Den är rejäl den avdelningen, men det blir kaos där nu under höstlovet 😬
 
Kolla om hon föreställer sig en leksaksaffär som de som finns i nere i Europa som Hamleys. Var på en i Prag tex som hade karuseller, stora superhjältar i plast och allt möjligt. Var som ett event inte som en affär. Om hon gör det så blir hon nog väldigt besviken på en vanlig trist svensk leksaksaffär. (hon kan ju hört från en vän eller sett på youtube)

Mall of Scandinavia har ju en Lego butik och en Disney Store (i alla fall när jag var där senast för två corona år sedan) ingen av dem så stora som de är utomlands snarare riktigt små men de är kanske lite mer speciella än en vanlig leksaksaffär. De har ju i alla fall en del annorlunda grejor.

Så hade denna öppnat som jag inte har ngn aning om hur den är. https://www.gallerian.se/nyheter/world-of-toys/ men den ser ju inte så rafflande ut direkt. Det är ju bara hyllor på bilden inga speciella grejor.
Tack för tipsen!
 
Om hon gillar lego (och ni bor i närheten av Stockholm) så har det funnits en legoutställning i Täby Centrum. Den kan fortfarande vara kvar, kostar dock inträde för vuxna i vart fall. Leksaksaffärer finns ju också i Täby Centrum, men vanliga sådana då.
 
Kolla om hon föreställer sig en leksaksaffär som de som finns i nere i Europa som Hamleys. Var på en i Prag tex som hade karuseller, stora superhjältar i plast och allt möjligt. Var som ett event inte som en affär. Om hon gör det så blir hon nog väldigt besviken på en vanlig trist svensk leksaksaffär. (hon kan ju hört från en vän eller sett på youtube)

Mall of Scandinavia har ju en Lego butik och en Disney Store (i alla fall när jag var där senast för två corona år sedan) ingen av dem så stora som de är utomlands snarare riktigt små men de är kanske lite mer speciella än en vanlig leksaksaffär. De har ju i alla fall en del annorlunda grejor.

Så hade denna öppnat som jag inte har ngn aning om hur den är. https://www.gallerian.se/nyheter/world-of-toys/ men den ser ju inte så rafflande ut direkt. Det är ju bara hyllor på bilden inga speciella grejor.
Disney store har stängt tyvärr, annars hade vart guld ur ett barns pespektiv (och vuxen med) :(
 
Disney store har stängt tyvärr, annars hade vart guld ur ett barns pespektiv (och vuxen med) :(
Hu vad synd. Hoppas en öppnar igen någonstans.

(Måste bara säga att vissa av deras t-shirts verkade ha ett sådant där gammeldags evighetsliv som vissa saker hade när man var liten. Ungen har en med BB8 som liksom aldrig blir för liten och sliten, hängt med i många år nu :cautious:)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Tilly_85
·
Mat Vi är sugna på att gå ut och äta på kvällen när vi besöker Göteborg snart. Letar tips på restauranger i budget/mellanklass men som ändå...
Svar
7
· Visningar
604
Senast: Blossi
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Milosari
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
553
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp