leksaksvapen

Den fåniga argumentationstekniken får du stå för själv. Det enda jag har påpekat är att barn och ungdomar ofta har egna pengar att röra sig med. Du behöver ju inte bygga en halmgubbe för det.

Ja, och du kom med det påpekandet när jag ifrågasatte att vuxna köper leksaksvapen till barn. Därmed implicerande att barnet får välja helt själv vad det får köpa för sina pengar.
Här ser jag att du ju tror som jag: föräldrarna begränsar barnets frihet.
Eftersom det går utmärkt att förbjuda sitt barn att köpa vin för sina egna pengar, torde det gå lika bra att förbjuda barnet att köpa leksaksvapen.
 
Jag hade leksaksvapen när jag var liten, lekte indianer och cowboys m.m.
Jag använde även ett riktigt skarpladdat vapen i tonåren. Dock under ordnade former på skjutbana.
Visst det var en annan tid, men jag anser fortfarande sportskytte vara en bra ungdomssport.

Jag gav även mina små tjejer varsin knallpulverpistol när vi var på High Chaparall för många år sedan.

Barn som är tillräckligt gamla för att kunna ha åldern inne för att vara med i ett kriminellt gäng bör inte släppas ut på allmän plats med pistolliknande föremål. Framförallt om de har svårt att uppmärksamma andras uppmaningar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp