Lektråd - Svarte petter/Behåll - skicka vidare

Dentaku

Trådstartare
Efter en heldag med hundkurs igår tänker jag ägna mig åt minimal aktivitet idag. Därför vore det kul om ni vill leka en lek med mig.
Jag tänkte mig reglerna så här:

Du har lovat att ta emot en omplaceringshund från ett shelter. Du har två att välja mellan och den du inte väljer går vidare till nästa person som vill välja. Eftersom en hund då är borta ur leken får du hitta på en ny hund till nästa person. Du får naturligtvis inte hitta på en hund som du själv kan välja, du måste ta en av de som erbjuds av spelaren som skrivit inlägget ovanför.

Eftersom jag är dryg som YES är mitt syfte med leken naturligtvis att ställa folk inför val av hundar de kanske inte är jättesugna på att äga. Jag nöjer mig med tokiga blandningar som man utifrån raserna får dra slutsater om hur de är. Om man vill lägga till mer fakta som den som ska välja måste ta hänsyn till kan man naturligtvis göra det! Jag hoppas att jag inte behöver leka med mig själv, det skulle bli lite fånigt. :o

Jag startar med 3 blandningar från amerikanska shelter:
  1. Pitbull/Grand Danois
  2. Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
  3. Husky/Greyhound/Saluki
Alltså. Även om jag älskar att ha hundar som kan gå lösa och av en ras där jag inte känner till någon som har problem med att vara ensam så tror jag trots allt att jag skulle ha lättare att lösa situationen med en hund som måste ha koppel i skogen och där jag ev måste ordna passning de timmar jag jobbar. Så jag väljer hund nr 3.

Nästa person måste alltså välja mellan:
  1. Pitbull/Grand Danois
  2. Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
 
jag tänker att en pitbull/GD ändå är en rätt människokär varelse som skulle kunna fungera utan frigående får och coyotes utanför dörren, så jag väljer hund nummer ett. Köper samtidigt dyr försäkring och munkorg som förebyggande.
Kvar blir hund nummer två som halkar upp, och en ny. Beagles och beagleblandningar heta i UK just nu.

1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2: BC/beagle
 
jag tänker att en pitbull/GD ändå är en rätt människokär varelse som skulle kunna fungera utan frigående får och coyotes utanför dörren, så jag väljer hund nummer ett. Köper samtidigt dyr försäkring och munkorg som förebyggande.
Kvar blir hund nummer två som halkar upp, och en ny. Beagles och beagleblandningar heta i UK just nu.

1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2: BC/beagle
Jag tar BC/beagle blandningen, det borde bli en smart spårhund och rätt trevlig med rejält mycket sysselsättning. Klar fördel att ha jaktmark. :)

Så kvar blir:
1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2: Tysk jaktterrier/New foundland
 
Jag tar BC/beagle blandningen, det borde bli en smart spårhund och rätt trevlig med rejält mycket sysselsättning. Klar fördel att ha jaktmark. :)

Så kvar blir:
1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2: Tysk jaktterrier/New foundland

Eftersom jag inte har en susning om hundras nr 2 i första alternativet får det la bli en TJT-korsning och in kommer denna.

Så kvar blir:
1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2: Mops/BC
 
Mops/bc kan jag nog leva med,hoppas den kan andas oxå.

Kvar är då fortfarande odjuret:
1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2:kaukasisk ovtjarka x Cane corso
 
Eftersom jag inte har mark eller får för hund nummer ett att valla/bo med, så väljer jag nummer två. Fastän jag i verkligheten aldrig skulle ta i endera rasen med tång (aldrig i livet en brachycephal och har inte gården och fåren som krävs för en bc). Tänker dock att en mopsblandning faktiskt kan få ganska lång nos och därmed orka aktiveringen som en bc-korsning kräver.

Edit: med tanke på att @dobbis hann ladda upp sitt inlägg förut hoppar jag över. Kan inte erbjuda endera blandningen som erbjuds ett bra hem.
 
Mops/bc kan jag nog leva med,hoppas den kan andas oxå.

Kvar är då fortfarande odjuret:
1:Pyrenéerhund/Catahoula Leopard Dog
2:kaukasisk ovtjarka x Cane corso

Jag tar och hoppas på nr 1 då nu när jag har ett nyfunnet intresse i vallning.

Nästa får välja på:
1:Kaukasisk ovtjarka x Cane corso
2: Schäfer x Grosser munsterländer
 
Jag tar och hoppas på nr 1 då nu när jag har ett nyfunnet intresse i vallning.

Nästa får välja på:
1:Kaukasisk ovtjarka x Cane corso
2: Schäfer x Grosser munsterländer

Eftersom jag tränar ihop med både schäfer och grosser i lydnaden blev det ett lätt val! :D

1: Kaukasisk ovtjarka x Cane Corso
2: Saarloos Wolfhond x Boxer x Dobermann
 
Eftersom jag tränar ihop med både schäfer och grosser i lydnaden blev det ett lätt val! :D

1: Kaukasisk ovtjarka x Cane Corso
2: Saarloos Wolfhond x Boxer x Dobermann

Verkar som jag kom in precis i lagom tid för att rädda en boxer. Nåja, en boxerblandning. Jag tänker mig att den översociala boxern kanske blir lite lagom om man blandar in en saarloos wolfhond... (Har dessutom haft en boxer x gråhund och det blir väl nästan samma sak, eller hur ;P) Och så lite Doberman på köpet. Sen tycker jag tråden har saknat lite poo, det måste väl hamna såna på shelters ibland. ;)

1: Kaukasisk ovtjarka x Cane Corso
2: Pudel x Grand Danois, de försökte sälja den som Grand Poo ;)
 
Verkar som jag kom in precis i lagom tid för att rädda en boxer. Nåja, en boxerblandning. Jag tänker mig att den översociala boxern kanske blir lite lagom om man blandar in en saarloos wolfhond... (Har dessutom haft en boxer x gråhund och det blir väl nästan samma sak, eller hur ;P) Och så lite Doberman på köpet. Sen tycker jag tråden har saknat lite poo, det måste väl hamna såna på shelters ibland. ;)

1: Kaukasisk ovtjarka x Cane Corso
2: Pudel x Grand Danois, de försökte sälja den som Grand Poo ;)
Pudelkorsningen, absolut. Måste köpa större bil dock om den ärver storleken av grandisen.

1. Kaukasisk ovtjarka x cane Corso
2. Bassethound x fransk bulldog
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 710
Senast: Takire
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 801
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 089
Senast: vallhund
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 585
Senast: Sand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp