Lemetex Cresta

C

CleverFrisco

Letar som alltid sadel till min breda och kortryggade halvblodsdam. Och fick syn på den här sadel:
http://www.bukefalos.net/annonser/detail.php?siteid=111028
Lemetex har aldrig varit en sadel som jag varit intresserad av tidigare ( p ga deras hårda sits) men de nya modellerna verkar helt ok. Se deras hemsida; www.lemetex.com
Men till saken; är det någon som har sadeln eller har erfarenhet av den? Är också fundersam på sitsstorleken och hur en ponnysadel skulle ligga på Frillans rygg. Måste naturligtvis prova, men intresserad av åsikter så här i starten.
Men den är utseendemässigt helt ok :banana:
 
Funderat på bomlöst? Går förståss inte att hoppa i.. och inte tävla dressyr heller.. men till distans tex går det ju bra, och vanlig ridning.. :)
 
Jag har letat sadel till min breda halvblodsdam i ett år. (4 år gammal.)

Efter mycket mycket provande så blev det en Amerigo . Inte billigt men oj oj vilken skön sadel och oj vad hästen trivs i den! :love:

Bara ett tips!
 
En exakt likadan lemetex sadel kostar MINDRE som ny, än vad annonsören vill ha för den begagnad....
Så om jag vore du så skulle jag köpa en ny.
Det är förresten en ponnysadel, och de är ganska billiga även som nya.
 
Det tycker jag låter väldigt konstigt med tanke på att jag gav 9000 för min som ny, visserligen är detta en lemetex royal men iaf!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp