Lena Natt och Dag åtalas för två brott

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabb googling säger att vinstrikaste tränaren 2016 sprang in drygt 6 miljoner. Men Lena var som sagt ingen proffstränare.

På amatörnivå kan jag tänka mig att hon är det. Hon har ju inte levt bara som galopptränare.
Nej jag känner till henne mkt väl och vet hon inte enbart försörjt sig som det. Min fråga var dock om det ansågs som mkt på 20 år. Jag tyckte det lät lite men blev fundersam när jag fick intrycket av att det var en merit i artikeln med 5 miljoner på 20 år.

Nej jag känner till henne mkt väl och vet hon inte enbart försörjt sig som det. Min fråga var dock om det ansågs som mkt på 20 år. Jag tyckte det lät lite men blev fundersam när jag fick intrycket av att det var en merit i artikeln med 5 miljoner på 20 år.
Jag reagerade likadant. 5 miljoner på 20 år låter som att hon gått back våldsamt.

Beror väl på antalet hästar man tränar och tävlar, så svårt att riktigt säga? Har du bara en häst i taget är det inte så illa.

Det såg ju för all del ut som att hon hade mer än en häst i stallet.
Ja det kanske det gjorde, jag kan inget om henne som tränare men amatörer brukar inte ha så många hästar som de tävlar samtidigt. Alltså amatörtränare är väl inget man lever på, då är man proffstränare istället.

När jag var där så hade hon 3 galoppörer i stallet, sen har ju dom flesta hästar varit hästar som gått i verksamheten. Så galoppdelen har inte varit jättestor.
Aha, det finns en annan verksamhet också? Då förstår jag. Då har den kanske fått finansiera galoppdelen då.

Men fick hon inte massa vite från länsstyrelsen då?
Jo, efter anmälan om starterna i galoppen ledde det till nytt besök från Länsstyrelsen som konstaterade att verksamheten pågick och det ledde till ett vite på 1 miljon kronor till företaget och 60.000 kronor till tränaren.

Jag har valt att radera ett antal inlägg, bland annat ett antal som namngivit och pekat ut andra personer än den som nämns i artikeln.

Det kom sedan en rapport från @vilde om möjlighet att bemöta inlägg i den låsta tråden (ber om ursäkt för att jag först uppfattade det som en rapport från @Bowman).
Jag har därför raderat fler inlägg.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera hästar kom lösa efter att en upprörd man slitit upp staket, grindar och stolpar runt två hagar. Nu åtalas mannen för flera brott...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermanns framgångar fortsätter i Rabat, med två imponerande segrar på två dagar. I eftermiddag är det dags för helgens...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare i Skåne åtalas för brott mot djurskyddslagen. Bland annat lämnande hon sina djur utan tillsyn i två dagar. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
441
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två utmärglade hästar låg döda på stallgolvet när flickorna smög in för att titta till djuren. Nu åtalas en man och en kvinna misstänkta...
Svar
0
· Visningar
885
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V