- Svar: 19
- Visningar: 3 217
Lena Natt och Dag åtalas för människoexploatering och brott mot utlänningslagen.
Det rapporterar Ystads Allehanda.
Det rapporterar Ystads Allehanda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På amatörnivå kan jag tänka mig att hon är det. Hon har ju inte levt bara som galopptränare.Är 5 miljoner mycket för en galopptränare på 20 år?
Nej jag känner till henne mkt väl och vet hon inte enbart försörjt sig som det. Min fråga var dock om det ansågs som mkt på 20 år. Jag tyckte det lät lite men blev fundersam när jag fick intrycket av att det var en merit i artikeln med 5 miljoner på 20 år.På amatörnivå kan jag tänka mig att hon är det. Hon har ju inte levt bara som galopptränare.
Jag reagerade likadant. 5 miljoner på 20 år låter som att hon gått back våldsamt.Nej jag känner till henne mkt väl och vet hon inte enbart försörjt sig som det. Min fråga var dock om det ansågs som mkt på 20 år. Jag tyckte det lät lite men blev fundersam när jag fick intrycket av att det var en merit i artikeln med 5 miljoner på 20 år.
Ja även som amatör låter det lite liksom.Jag reagerade likadant. 5 miljoner på 20 år låter som att hon gått back våldsamt.
Det såg ju för all del ut som att hon hade mer än en häst i stallet.Beror väl på antalet hästar man tränar och tävlar, så svårt att riktigt säga? Har du bara en häst i taget är det inte så illa.
Ja det kanske det gjorde, jag kan inget om henne som tränare men amatörer brukar inte ha så många hästar som de tävlar samtidigt. Alltså amatörtränare är väl inget man lever på, då är man proffstränare istället.Det såg ju för all del ut som att hon hade mer än en häst i stallet.
När jag var där så hade hon 3 galoppörer i stallet, sen har ju dom flesta hästar varit hästar som gått i verksamheten. Så galoppdelen har inte varit jättestor.Det såg ju för all del ut som att hon hade mer än en häst i stallet.
Aha, det finns en annan verksamhet också? Då förstår jag. Då har den kanske fått finansiera galoppdelen då.När jag var där så hade hon 3 galoppörer i stallet, sen har ju dom flesta hästar varit hästar som gått i verksamheten. Så galoppdelen har inte varit jättestor.
Hon hade väl ridläger om jag minns rätt. Oklart om det var ridskola också?Aha, det finns en annan verksamhet också? Då förstår jag. Då har den kanske fått finansiera galoppdelen då.
Japp, ridskola och träning/ridläger lite uppfödning är nog det som hon har sysslat med mest på gården.Aha, det finns en annan verksamhet också? Då förstår jag. Då har den kanske fått finansiera galoppdelen då.
Så kan det vara, jag var där 2002 tror jag. Då var det inte många galoppörer i stallet, men klart antalet gick väl upp och ner.Jag vill minnas att Lena Natt och Dag hade nio galopphästar i träning i stallet 2012. Det går att kontrollera hos Svensk Galopp.
Jo, efter anmälan om starterna i galoppen ledde det till nytt besök från Länsstyrelsen som konstaterade att verksamheten pågick och det ledde till ett vite på 1 miljon kronor till företaget och 60.000 kronor till tränaren.Men fick hon inte massa vite från länsstyrelsen då?