leriga hagar

J

Jenni73

Halloj,

Någon som vet hur man kan preparera groteskt leriga hagar för att dom inte ska bli lika leriga. Det lär vara drenerat för några år sen men då inte med tanke på hästar utan som åkerjord.

//Jenni
 
Jag har lagt något som heter Mac Pac eller Pac Mac från Sydsten. Man ska lägga det ca 5 cm tjockt och sen "går" det ner en bit i jorden och dränerar samtidigt.
 
Prova med att lägga ut ett tjockt sand lager precis vid grindhålet till hagen där hästen kanske står och trampar mycket i fall du inte har möjlighet till att drenera hela hagen. Vi har sågsån blandat med sand och träflis vid våra grindhål och det har hjälp mycket. :rofl:
 
Tack för svaren, jag får nog testa båda två, först sand vid ingången och sen MacPac eller PacMac Var Macpac dyrt jämfört med vanlig grus?

//Jenni
 
Kikade in på sidan men hittade inte deras smarta lösning vid grindhålet. Hur hittar jag den när jag kommer in på sidan?
 
Hej, jag var inne på Sydstens hemsida, materialet heter MakDrain och är behandlad makadam.
:bump:
 
om du renoverar hemma elle känner ngn som gör så kan du ta till vara på de gamla urrivna mattorna och lägga dem på de leriaste ställena.
 

Liknande trådar

Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 693
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 338
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp