Ja, jag skrev till min arbetsledare.
Hon hade pratat med den andra städerskan (vi är två och hon skulle ta tag i det)

Det är alltid tjorv, jag vill släppa jobbet när jag har semester 🙄 nu tänker jag mest på allt jag kommer få städa upp...
Usch, så ska du inte alls behöva ha det.
Semester är ju just semester. Inte så hyggligt av kollegan att meddela dig heller att vikarien sover :(
 
Jag har sagt att det är okej att kontakta mig om det är något, men tycker nästan hellre att han hade kunnat vända sig till arbetsledaren direkt.

Det är konstigt att störa din semester i ett ärende du inte kan göra något åt. Kollegan skulle absolut ha gått direkt till arbetsledaren vid problem med vikarien.

Förstår att det är frustrerande men försök lägg det hela åt sidan. Du kan inte göra mer nu och det som blir det blir. Din semester är viktigast :)
 
Jag har sagt att det är okej att kontakta mig om det är något, men tycker nästan hellre att han hade kunnat vända sig till arbetsledaren direkt.
Fast att kontakta dig för att vikarien sover på jobbet :confused1: Vad är tanken med det? Du kan ju inte göra något alls åt det. Om han hade kontaktat dig och frågat "ursäkta att jag stör men var står X? Jag behöver X för månadsstädet" så hade kontakten varit relevant
 
Fast att kontakta dig för att vikarien sover på jobbet :confused1: Vad är tanken med det? Du kan ju inte göra något alls åt det. Om han hade kontaktat dig och frågat "ursäkta att jag stör men var står X? Jag behöver X för månadsstädet" så hade kontakten varit relevant

Haha ja jag vet inte riktigt faktiskt 😅 men men. Arbetsledare kontaktad och jag skrev även till vikarien.

Nu vet jag att jag kommer få ett helvete när jag kommer tillbaka.
 
Haha ja jag vet inte riktigt faktiskt 😅 men men. Arbetsledare kontaktad och jag skrev även till vikarien.

Nu vet jag att jag kommer få ett helvete när jag kommer tillbaka.

Tips till nästa gång: lös inte andras problem. Det är inte din uppgift att kontakta varken arbetsledare och vikarie. Du har semester! Man behöver ibland sätta gränser runt sig själv och inte vara den som är hygglig och ställer upp med problemlösning åt andra. Det är inte ditt jobb, speciellt inte när du är ledig.
 
Men varför ska du få helvete för att vikarien sover?

För att det inte kommer vara direkt välstädat ;) jag är väldigt bra på mitt jobb.
Jag får alltid städa upp efter mina vikarier tyvärr, och folk säger att det märks att jag varit borta.
 
Jättekul att komma tillbaka och varenda toa ser ut såhär. Det är ju rent utav äckligt!

Bifogar bilden i nästa inlägg om nån äckelmagad läser :D
 
20210816_071857.jpg
 
Happ. Och nu snorar jag och får inte jobba förrän jag slutat göra det.
Är pigg i övrigt och har beställt hem covidtest.

Bara att börja om sen igen :grin:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Angel
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag har vi åkt till en stuga som vi ska vara i en vecka. Eller det är väl ett hus ingen stuga men iallafall. Men ja det är väldigt...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp