Letar efter lädertyglar i bra kvalitét

Rimfaxe

Trådstartare
Jag vill ha tag i ett par släta lädertyglar och ett par lädertyglar med stoppar. Både Hööks och Börjes har ju lite lädertyglar, men jag oroar mig för kvalitén på dessa. Ett billigt träns jag har hemma har redan börjat tappa färgen :( , efter några få gångers användning, och det vill jag inte råka ut för med tyglarna.

Vad för lädertyglar/märken rekomenderar ni? :)
 
Jacson kanske? Jag har ett mörkbrunt Jacsonträns som är jättefint. Om man putsar regelbundet blir det mjukt och skönt. Dock har jag gjort sönder tyglarna, men dom var superhärliga :love:. Inte så dyrt heller, tränset ligger väl på 3-400 och det är ju inte så farligt
 
har ett par horsehead hemma (stolptyglar) älskar dom :love: ska nog köpa ett par jacson tyglar (stolp) me mässingsspännen itll andra tränset, dom verkar jättebra.
 
Hööks och Börjes har Stübbens stolptyglar i läder. Där har du lädertyglar i bra kvalité. Därav priset, men ska man ha riktigt bra läder så ska man inte snåla... ;)
 
säger oxå jacson om min inte vill lägga ut pengar men ändå få ett bra träns som håller både färg och form

Annars e ju stübben bra kvalitè och inte de dyraste heller
 
Det är så sant. Kvalitét kostar. :crazy:
Fast jag vill ha både släta och stolptyglar, och köper jag ur Hööks/Börjes så får jag bara en slags tygel.
Funderar på märket Horsehead, för Jacson vet jag inte var jag kan köpa härikring. Det viktigaste är att tyglarna inte tappar färgen i alla fall.

Om man ska gå till de lite dyrare prisklasserna då... Vad kan man då få betala för ett par släta lädertyglar, alternativt med stoppar? Bara så att jag vet hur "billigt" "Stübben" är... ;)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 465
Senast: Araminta
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 789
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp