Leva på mindre än 10 000 kr i månaden, klarar du det?

AbsolutEnsam

Trådstartare
Ja, som sagt skulle du klara av det i dagen samhälle? Tänk mer som ett långsiktigt lösning och inte kortvarigt. Hur skulle du göra då? Hur skulle du lägga upp ekonomin?
 
Ja, som sagt skulle du klara av det i dagen samhälle? Tänk mer som ett långsiktigt lösning och inte kortvarigt. Hur skulle du göra då? Hur skulle du lägga upp ekonomin?
med tanke pa att hyra och rakningar i nulaget ligger pa runt 9,500 (och det ar bara vatten, el, varme och internet; inte lyx som telefon, netflix, spotify, forsakringar, nyheter osv), sa hade jag fatt drastiskt andra pa min livsstil. Formodligen flytta till Wales eller nagon annan stans dar det ar billigt att bo..
Sa, ja, det hade blivit knepigt
 
med tanke pa att hyra och rakningar i nulaget ligger pa runt 9,500 (och det ar bara vatten, el, varme och internet; inte lyx som telefon, netflix, spotify, forsakringar, nyheter osv), sa hade jag fatt drastiskt andra pa min livsstil. Formodligen flytta till Wales eller nagon annan stans dar det ar billigt att bo..
Sa, ja, det hade blivit knepigt
Tack för svar!
Oj, kan tänka mig att det är dyrare i utlandet på vissa ställen/länder.
 
Nej det skulle absolut inte gå.

Bara amortering av huslånet går på över 10 000 i månaden.

Sen tillkommer kostnader för bil, mat, försäkringar, djur, streamingtjänster, tidningar osv.

Men som student, i min ungdom, har jag levt på väldigt lite pengar så jag vet att det är möjligt. Nu har jag jobb och lön.
 
Nej det skulle jag inte.
Har fasta kostnader på strax över 10000 senast jag räknade ihop.
 
Nej det skulle absolut inte gå.

Bara amortering av huslånet går på över 10 000 i månaden.

Sen tillkommer kostnader för bil, mat, försäkringar, djur, streamingtjänster, tidningar osv.

Men som student, i min ungdom, har jag levt på väldigt lite pengar så jag vet att det är möjligt. Nu har jag jobb och lön.
Tack för svar!

Oj! Men det kanske är vanligt att det kostar så mycket när man har hus.
bra att du kan jobba!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 171
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp