Bukefalos 28 år!

Justina86

Trådstartare
Hej på er
Jag behöver lite tips , och råd och bara lite diskussion angående Levaxin ,
TPO Antikroppar och vilja skaffa barn.
För drygt 1 år sedan hade jag ett väldigt lågt fungerande sköldkörtel. Som gjorde jag mina hormoner som gör att man kan bli gravid och få mens var väldigt liten och ostabil. Men på nått sätt började det långsamt bli bättre.

I ett år har jag gjort blodprover varje månad för att hålla koll så mina värden var okey. Dem är något under än vad dem skall vara , Jag har nått som heter TPO antikroppar. Alltså ett för lågt värde av hormoner men som är i alla fall bättre än för 1 år sedan.​

Sk%C3%B6ldk%C3%B6rteln-680x365.jpg

Jag har velat i flera år skaffa barn. Men fått även väntat på sambon att han skulle bli " redo " Nu ca ½ år har vi försökt med barn verkstan men det har inte varit något i närheten. Mensen har varit så oregelbunden och i bland har de inte ens kommit en mängd. Men nu har jag fått tabletter som jag skall ta nu som heter Levaxin. Tror många känner till den tabletten. Men jag har bara hört att dem hjälper till med hormonerna.
Just nu finns det verkligen inget mer i hela världen jag skulle ha än att bli gravid. Så nu till min fråga...​
Vad har ni för erfarenheter av Levaxin , TPO antikroppar. Hur har kroppen förändrats efter ni tagit dessa tabletter och hur lång tid tåg de innan ni märkte att tabletterna började göra sin verkan. Min endokrin läkare säger att mensen skall bli mer regelbunden. Och att de kommer finnas större chans till att bli gravid.
För ett år sedan grät jag verkligen dagligen och trodde att jag aldrig skulle kunna bli gravid. Nu har jag fått ett litet hopp om de i alla fall.​

Tacksam för all hjälp och historier. Kram på er ;)
 
Jag har då utan problem och tämligen omgående blivit gravid och fått två barn sen min sköldkörtel havererade och om jag minns rätt (det är ju ändock snart 24 år sen den gav upp) så tog det några månader med levaxin innan kroppen funkade helt som den skulle igen.
 
Jag har då utan problem och tämligen omgående blivit gravid och fått två barn sen min sköldkörtel havererade och om jag minns rätt (det är ju ändock snart 24 år sen den gav upp) så tog det några månader med levaxin innan kroppen funkade helt som den skulle igen.

Okey Tack snälla. Nu fick man lite hopp i alla fall. Då hoppas jag att det går lika smidigt för mig. Och att kroppen kommer igång inom några månader. Tack för svar.
 
Om du har haft så mycket problem att mensen störs så lär det ta några månader innan dina värden är bra, jag skulle inte försöka bli gravid innan dess.

Antikroppar betyder att du har någon form av inflammation som ger sig på sköldkörteln, det vanligaste är Hashimotos som är en autoimmun sjukdom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 256
Senast: Ms_Antrop
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej jag har hormon tabletter som jag tar för att få i gång min mens men har hej tagit den på ett år då jag inte mår s bra av den plus...
Svar
7
· Visningar
777
Senast: annie_cool
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp