Liberaler vill tillåta incest & nekrofili

Jag känner att jag inte riktigt bryr mig faktiskt? Det där med incesten känns ytterst tveksamt men däremot nekrofilin känns som en stor fet jaha mest bara.
 
Jag känner att jag inte riktigt bryr mig faktiskt? Det där med incesten känns ytterst tveksamt men däremot nekrofilin känns som en stor fet jaha mest bara.

Så varför är det inte lika illa att vara emot homosexualitet som t.ex homosexuell incest? Vilka argument finns för/emot det ena som inte går att applicera på det andra?

(öppen fråga)
 
Så varför är det inte lika illa att vara emot homosexualitet som t.ex homosexuell incest? Vilka argument finns för/emot det ena som inte går att applicera på det andra?

(öppen fråga)
Du får ursäkta men jag förstår inte din fråga. Om jag har problem med incest har det ingenting med homo/bi/heterosexualitet att göra. Det har med incesten att göra. Är jag emot pedofili har det således ingenting med homosexualitet att göra utan pedofilin. Jag kan således vara emot pedofili, vilket kan innefatta homosexualitet, utan att vara emot homosexualitet. Precis som att jag kan ha problem med incest utan att ha problem med heterosexualitet även fast det finns heterosexuella som utövar incest.
 
Så varför är det inte lika illa att vara emot homosexualitet som t.ex homosexuell incest? Vilka argument finns för/emot det ena som inte går att applicera på det andra?

(öppen fråga)

Eh, homosexualitet är en sexuell orientering. Det går inte att jämföra med incest vilket är sex mellan nära familjemedlemmar.

Vi är upplärda i vår kultur att incest är moraliskt fel. Det är ett sätt för att förhindra det eftersom det ger dåliga avkommor. I andra kulturer har det varit accepterat och tom föredraget (forntidens Egypten bla). Det gjorde ju inte direkt underverk med dynastierna när de gjort det i tillräckligt många generationer. Dvs en dynasti gick under och en ny grundades.

Jag ser inga problem med att homosexualitet är tillåtet och incest inte är det.
 
Du får ursäkta men jag förstår inte din fråga. Om jag har problem med incest har det ingenting med homo/bi/heterosexualitet att göra. Det har med incesten att göra. Är jag emot pedofili har det således ingenting med homosexualitet att göra utan pedofilin. Jag kan således vara emot pedofili, vilket kan innefatta homosexualitet, utan att vara emot homosexualitet. Precis som att jag kan ha problem med incest utan att ha problem med heterosexualitet även fast det finns heterosexuella som utövar incest.

Jag ser inga problem med att homosexualitet är tillåtet och incest inte är det.

Ursäkta om jag var otydlig. Frågan är vad det finns för legitima invändningar mot incest där det inte förekommer någon risk för avkommor. Om det bara är för att man tycker det är äckligt eller onaturligt, är det då inte hyckleri att kritisera människor som är emot homosexualitet på samma grunder?
 
Ursäkta om jag var otydlig. Frågan är vad det finns för legitima invändningar mot incest där det inte förekommer någon risk för avkommor. Om det bara är för att man tycker det är äckligt eller onaturligt, är det då inte hyckleri att kritisera människor som är emot homosexualitet på samma grunder?

Precis. Det är inte att skaffa barn med sitt syskon som är olagligt, det är den sexuella handlingen - vilket måste anses vara en ren morallag.

Faktum är att båda förslagen som LUF lagt fram togs upp som exempel på rena morallagar på en kurs jag gick i rättsfilosofi.
 

Liknande trådar

Äldre Först vill man återinföra dödstraff efter militärkuppen..... Och nu har man också röstat genom att det ska bli lagligt med sex med barn...
Svar
17
· Visningar
1 001
Senast: sjoberga
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 136
Senast: Thaliaste
·
Svar
34
· Visningar
3 757
Senast: imzork
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 396
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp