Bukefalos 28 år!

Libero vs. Pampers

J

Jenza

Såg en reklam om pampers blöjor o så sa dom att dom va rekommenderade av astma o allergi förbundet.. Blev lite fundersam. För från början använde jag pampers i en vecka. Allt var bra då. Men sen blev det libero o använde libero i typ två månader. Sen köpte min mamma blöjor åt mej för at jag glömt köpa det o glömde säga att jag skulle ha libero så hon köpte pampers..
Använde pampers en dag o min dotter blev jätte röd. Hm okej tänkte jag (e juh vanligt att dom kan bli röda) Använde dem i några dagar tänkte inte mer på det. Sen var vi borta en dag o hade libero blöjor i skötväskan när vi kom hem på kvällen var hon inte röd längre,, Hm bra tänkte jag.. Använde pampers blöjorna igen o hon blev röd nästan på en gång.. Köpte nya blöjor (libero då) o det röda försvann igen.. Tycker det e lite märkligt att hon blev så röd av pampers..

Pratade me syrran som har ett lite äldre barn än min o hon sa att det hände samma sak för henne. Kan det verkligen skilja så mkt på blöjor?? Men, men alla barn e juh olika..

Vilka blöjor använder/använde ni till era barn?? (Alla märken går bra)
Någon som har testat Huggiesblöjorna?? (tror dom heter så)
 
Sv: Libero vs. Pampers

Pampersblöjorna innehåller av någon outgrundlig anledning lotion... Det borde de kunna reagera på.

Jag använde Icas egna blöjor första veckorna till "ettan" (den sorten finns inte kvar tackochlov), sen har jag enbart använt Libero för hela slanten - kombinerat med tygblöjor i perioder... har inte haft några nämnvärda problem med röda rumpor.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Det var någon tråd uppe om detta för inte så länge sedan. Där kom det fram att ganska många hade den här erfarenheten av Pampers.
Båda mina barn har reagerat på Pampers. Den äldsta dottern tålde dem när hon blev större, och då var det bra, eftersom de höll henne torr på natten mycket bra.

Huggies tycker vi om!
 
Sv: Libero vs. Pampers

Hampus blev också röd av Pampers.

Liberos har fungerat bra,vi har även använt huggies och tyckt de varit bra. Icas blev genomblöta efter bara en kissning och läckte...däremot euroshoppers har fungerat lika bra som Liberos för oss...

Nej,jag har inte blöjprovning som hobby även om det låter som det :angel:
 
Sv: Libero vs. Pampers

Vi har provat Libero, ICA.s egna, Pampers och Huggies.
Dom 2 förstnämnda fungerar inte alls på våran kille, dålig passform och stora & klumpiga, så dom går bort för våran del.'
Dom två sistnämnda kör vi med, dom gillar vi väldigt mkt. Lätta, smidiga och sitter bra, tycker Huggies är väldigt lik Pampers, fast billigare.
Har aldrig haft problem med röd rumpa.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Körde med pampers ett tag i början, då dom satt bäst då. ingen röd rumpa. men sen har vi kört mest på libero.
Huggies kändes väldigt blöta mot huden när hon hade kissat.
Bambo kör vi med nu. Men nu bara på natten eftersom nova är så aktiv och rörlig, så nu e de dax för up&go på dagarna.
Så då e de bara prova massa märken igen=/
 
Sv: Libero vs. Pampers

Har bara använt libero då jag hört av alla som använt pampers att dessa ger utslag, röd hud osv.Verkar vara ngt som inte är bra i pampers.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Jag använder Willys egna blöjor.
De fungerar utmärkt på Ronja, de är de billigaste jag hittat dessutom vilket jag är glad över då hon brukar göra av med ca 70 blöjor i veckan = 1 paket.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Min son blev röd och fick utslag av alla engångsblöjor, så vi hade bara tyg.
Men när det gäller engångsblöjor så var pampers helt klart värst. De luktade också hemskt, redan innan de blev blöta.
Vi hade tushies som reservblöjor (om alla tygblöjorna var i tvätt). De är lite dyrare och finns inte att köpa i vanliga affärer, vad jag vet i alla fall. Vi provade även blöjor som hette moltex som innehöll några superabsorbenter, klor eller annat. De var helt okej, fast dyra och svåra att få tag på.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Här är det tvärs om Elin klarade inte ev libro alls utan blev tvärröd, Fredrik har vi använt pampers till med utantag på semester och han har aldrig blivit röd i baken.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Vi använder libero, pampers blir han jätte röd av och jag reagera oxå på deras reklam.

Har prövat huggies oxå, tycker de är kanon förutom att man måste byta oftare. Vi brukar köra huggies på dagen och libero på natten och om vi åker bort.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Bambo och åter Bambo.

Är supernöjd. Et stort plus är att dom är extremt prisvärda.

Huggies tycker inte jag om. Dom var för krångliga, plus att dom läckte för vår son som måste sova på sidan.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Vi använder Pampers och är helnöjda! Inga problem med röd hud. Är säkert individuellt om bebisen tål den där lotionen eller ej. Vi har också provat LIbero, men hade större problem med läckage med dem.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Vi använder Libero, har provat lite olika o gillar dem bäst. Har inte haft problem med röd rumpa någon gång men däremot spelar det ingen roll vilken sort vi använder- alla läcker på natten då Adam helst sover på sidan. Skittråkigt rent ut sagt, var o varannan natt vaknar han pisseblöt och det behöver inte ens vara fullkissad blöja för att det ska läcka :mad:.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Har ni testat en större storlek?

Nova använde "för stora" blöjor, dom som igentligen är till för henne sitter inte bra...
 
Sv: Libero vs. Pampers

Jag använder i grunden tygblöjor, men har på sista tiden blivit lat så på natten har vi pampers babydry (nattammande 1 åring kissar igenom tygblöjorna och jag orkar inte upp för att byta).

Mina har aldrig reagerat på blöjor trots att de har mer eller mindre känslig hy pga allergier.
 
Sv: Libero vs. Pampers

I början tyckte vi att pampers satt bäst, ett tag använde vi några billiga blöjor jag fick av en kompis som inte hade gjort åt alla paket. Var massor av paket så dom räckte ett bra tag.
Nu köper vi mest libero. Matilda har inte blivit röd av någon blöja.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Min son blir lättare röd av Pampers. Har han tex bajsat och man inte märker det på en gång så får man problem med röd rumpa direkt. Har han Libero så blir han knappt röd alls. Annars tycker jag att Pampers har en bra passform. Men den bästa blöjan är ändå Liberos byxblöja.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Ja, vi har testat annan storlek oxå, samt sätta blöjan ganska hårt, men inget funkar :( Det kan gå några nätter utan läckage o då tänker jag Yes! nu läcker det nog inte mer :) men, jo.... :mad: Har haft detta problem sen han var nyfödd i princip. Jag har provat med att byta blöja 1-2 ggr/natt men det spelar som sagt ingen roll om blöjan är ordentligt full eller i det närmaste torr och beror inte på hur länge han haft blöjan :smirk:
 
Sv: Libero vs. Pampers

Jason har aldrig blivit röd av någon blöja.

Vi hade först libero, men dom bara läckte heeela tiden.
Bytte då till Pampers, även dom läckte men inte lika mycket.
När vår ICA butik fick Huggies så testade jag dom och var toppen nöjd. Billigare blev det oxå.
Så var det dags för up&go blöjor. Köptre då Huggies igen, men var inge nöjd alls.
Fick gratis prover från Libero, och dom vart kanon.
Så då körde vi Libero up&go på dagarna och vanliga Huggies på natten.
Testade även pampers byxblöja, men dom var inte i samma klass som libero.

Så nu kör vi fortfarnade med libero up&go och huggies eller libero på natten.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 128
Senast: Voeux
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: turbofling
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 438
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp