Licenser i debutantklass

shayd

Trådstartare
Jag tänkte vara med på en debutantfälttävlan på min lånehäst men jag vet inte riktigt vilka licenser som krävs för det. Tävlingen har regional status men jag har hört att även om tävlingen är regional så räknas alltid debutantklass som lokal, stämmer det?

Om debutantklass skulle vara på lokal nivå, betyder inte det att hästen inte behöver ha licens då? Eftersom hästen inte är min och jag inte kommer att fortsätta tävla den så är jag inte så jättesugen på att betala 1000 kr hästlicens. Ägaren är inte alls tävlingsintresserad så hon har heller inget intresse av att betala licensen.

Jag har grönt kort och fälttävlanskort så det är inga problem.

Något jag missat?

*fälttävlansnovisen*
 
Ja det stämmer att debutant alltid räknas som lokal, eller iaf att ryttaren kan rida med lokal tävlingslicens. Men om detsamma gäller hästen vet jag inte, det har jag också funderat på eftersom jag hade planerat tävla en lånehäst också. Ring ridsportförbundet och fråga, eller maila. Eller ring någon tränare i trakten
 
Tyvärr måste hästen ha licens om det är en regionaltävling. Däremot stämmer det att ryttaren får tävla på lokallicens i debutantklass oavsett vilken status tävlingen har
 
Stämmer detta???

Skrev denna fråga i en annan tråd ("Lite frågor *hjälp*").

Då en svarade att detta inte stämde....

så vad äör rätt å vad är fel...

Jag har lokallicens, och hästlicens.
får jag starta i debutant fälttävlan, tävlingen är klasad som regional med detta??? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
 
är det en regional tävling så är även debutanten regional så då måste du ha hästlicens :o
 

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 244
Senast: Kirie
·
T
Dressyr Jag vet att ponnyer får tävla bland stora hästar, och jag vet att man måste skaffa ny hästlicens på dem om de ska gå regionalt bland...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: traloppan
·
S
Tävling Hej! Jag ska ut och tävla nu i vår/sommar för första gången, och jag skulle behöva veta MYCKET och få ställa dumma(?) frågor om licenser...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp