Bukefalos 28 år!

alazzi

Trådstartare
Ursäkta, men what the heck? Lifesum tycker att 10 dl te innehåller 600 kcal? Se bild.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231012_101157_Lifesum.jpg
    Screenshot_20231012_101157_Lifesum.jpg
    56,4 KB · Visningar: 83
En del matvaror i Lifesum är registrerade helt uppåt skogen, vem som helst kan ju lägga till varor utan någon kontroll. Så radera bara det där teet och lägg till något annat i stället.
 
Svart te blev ju bättre. Jag bara la in te utan att kolla kcal först. 40 kcal kan jag leva med.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231012_102151_Lifesum.jpg
    Screenshot_20231012_102151_Lifesum.jpg
    60,2 KB · Visningar: 68
Om det inte råkar finnas lämpliga alternativ på svenska så provar jag ofta att skriva på engelska, om du skriver tea eller black tea så kommer det mycket fler möjligheter, med bara någon kalori.
 
Ursäkta, men what the heck? Lifesum tycker att 10 dl te innehåller 600 kcal? Se bild.
Iste?

Jag skulle nog inte lägga in te om det inte var mjölk i :)

Liknande appar har ju att vem som helst får lägga in varpå de kontrollerar och släpper produkten. Te är kanske ordet ngn privatperson använt om en produkt och Lifesum kan inte svenska.

Själv fick jag upp 700 kalorier för en muffin i ett liknande program, man måste ju dubbelkolla om det är orimligt :)
Visade sig att amerikanska muffins var mer än dubbelt så tunga som svenska amerikanska muffins :eek: (dock var det ju fortfarande typ 300 kalorier, fick tag i paketet.)

(alltså muffins på ICA som ser ut som att de vore amerikanska muffins. Dock om jag hade köpt muffins på en amerikansk ouftit på centralstationen skulle det nog varit 700 kalorier på riktigt, de är mer än dubbelt så stora som denna muffin.)
 
Registrera bara sådant som är verifierat av Lifesum så blir det enklare.
/van Lifesum-användare

Te innehåller absolut noll kalorier så länge du inte adderar något, förstås. Det behöver du inte ens fundera på att registrera.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag ska flytta in i en nyproducerad lägenhet och behöver hjälp att tolka planritningen. Vad innebär BR 600 och ÖK 2100? Kan det handla...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Breaktown
·
Hemmet Vilka är era bästa knep för att bli av med getingar på balkongen? Min nya balkong är invaderad men jag kan inte se något bo. Fick tips...
2
Svar
30
· Visningar
1 111
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 822
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp