Ligamenten var helt OK!

lizzie

Trådstartare
Pållan blivit undersökt med ultraljud på båda fram. Ingen som helst fara med några ligament. De såg finfina ut! :D Böjproven var också OK.

Dessutom var hon ohalt vid longering så jag får ÄNTLIGEN sätta igång henna :banana: :bump:

Så nu gäller det skritt i 2 månader och sedan 2 månader med skritt och trav. I april kan jag börja jobba henne på böjda spår.

Känns himla skönt :rofl: är inte alls lika deprimerad längre ;)
 
Har pratat med min equiterapeut och hon tyckte också det var jätteskönt att det inte var nåt med ligamenten. Då satt pållan bara "fast" i bogen och det fick equiterapeuten loss. Så hon behöver inte behandla pållan igen, utan nu ska jag först skritta igång henne, och sedan ska vi höras igen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 417
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 104
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 060
Senast: tuaphua
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 811
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp