Ligamentskador

Sryoqwe

Trådstartare
Min häst hade i somras ärr på några ligament i framkotorna. Dessa läkte bra med behandling och hon blev bra. Veterinären var förvånad över att det läkt så bra.
Men nu har hon ärr igen på 3/4 ligament. Dessa behandlas självklart, vi är i början av läkningen nu.

Det jag undrar över är vad som gjorde att hon fick tillbaka skadorna? Hon har av olika anledningar knappt blivit riden och det lilla som varit har varit lugna turer ute. Hon har gått i en ganska lerig hage som är ojämn, kan det vara det?
Hur hade ni gjort i fortsättningen för att skadorna inte ska komma tillbaka?

Jag undrar även hur hållbarheten brukar vara? Är det rimligt att tro att hon håller för hoppning ca 110-120 cm om det läker bra? Vi håller mest på med dressyr då jag föredrar det men hästen tycker att det är väldigt roligt att hoppa så jag vill gärna kunna hoppa lite också, om hon håller för det.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 137
Hästvård Jag behöver lite råd, hoppas någon kan hjälpa. Jag köpte min häst för snart två år sen, gjorde en väldigt grundlig gårdsbesiktning, inga...
Svar
13
· Visningar
1 915
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
4 914
Senast: Digbil
·
Hundhälsa Hej, Undrar om någon har erfarenhet av preparaten Azatioprin eller Imurel (som jag har förstått är det samma preparat men olika...
Svar
4
· Visningar
2 724
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp