Bukefalos 28 år!

Ligghall/Vindskydd

M

MarianneS

Hoppas denna tråd hamnar rätt...

Funderar på att plocka ut mina två hästar på lösdrift i en av våra hagar. Min fråga är hur stor ska utedriften vara? Har en shettis och ett varmblod och funderar på ett bygge på 5X3 meter, 3-2,5 meter i tak och två utgångar. Har tyvärr ingen befintlig byggnad i närheten... Vad tycker ni??? Vad har ni själva för lösdrift?? :confused:
 
Sv: Ligghall/Vindskydd

Tror att det finns minimimått på jordbruksverkets hemsida, kolla där. jag har en quarter och en shettis och deras ligghall är 5x 11 m, men då gjorde jag den större för att det ska kunna gå ett par hästar till om jag vill.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 379
Senast: Freazer
·
Anläggning Det kan eventuellt bli aktuellt att försöka ordna en enklare lösdrift på befintlig anläggning. Det skulle handla om att i en redan...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 788
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp