Ikka

Trådstartare
Hej allihopa.

Har en generell fråga som jag gått runt och tänkt på ett tag.
Jag har en godkänd ligghall för mina två hästar, till denna ligghall har jag byggt ut taket och har även sadelkammare i samma byggnad och en "utedel" som är förråd. Nu till min fråga, kan taket som går ut från ligghallen räknas som en del i ligghallens "mått" då det ändå är skyddat eller måste måttet som länstyrelsen godkänner vara inom tre robusta väggar? 😊
Kan även tillägga att jag tänkt flytta fram "mellanväggen" och bygga igen höger sidan om jag skulle använda till fler hästar men är nyfiken på hur de ser det då jag inte riktigt hittar denna fakta någonstans. Vet exempelvis att många har större ligghall men ej har strö överallt?

Bifogar bild nedan.
Tacksam för svar eller åtminstånde diskussion.
31683
 
På jordbruksverket kan du hitta svar, men de skriver att det bl.a. ska vara tre väggar och tak. Så bara tak lär inte räknas. :)
 
Hej allihopa.

Har en generell fråga som jag gått runt och tänkt på ett tag.
Jag har en godkänd ligghall för mina två hästar, till denna ligghall har jag byggt ut taket och har även sadelkammare i samma byggnad och en "utedel" som är förråd. Nu till min fråga, kan taket som går ut från ligghallen räknas som en del i ligghallens "mått" då det ändå är skyddat eller måste måttet som länstyrelsen godkänner vara inom tre robusta väggar? 😊
Kan även tillägga att jag tänkt flytta fram "mellanväggen" och bygga igen höger sidan om jag skulle använda till fler hästar men är nyfiken på hur de ser det då jag inte riktigt hittar denna fakta någonstans. Vet exempelvis att många har större ligghall men ej har strö överallt?

Bifogar bild nedan.
Tacksam för svar eller åtminstånde diskussion. Visa bifogad fil 31683
Bygger du ut väggarna lite så blir det ju godkänt :).
Blir ju smidigare än om du hade behövt bygga mer tak också :p.
Vad har du för mark förstärkning förresten? Ser trevligt ut :). Har planer på en liten lösdrift själv och kommer att behöva ngt liknande så man slipper grusa upp alldeles för mycket.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 158
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 162
Senast: Angel
·
Anläggning Ja det är ju fasen vad velig man kan vara. Håller på att bygga ett litet stall på 50 m2. Ingång genom stor skjutport belägen åt vänster...
Svar
17
· Visningar
2 479
Senast: Buck
·
Anläggning Hej, Jag och min sambo har nyligen köpt en mindre gård på landet. Här finns möjlighet till egen häst men inget stall. Det finns en...
2
Svar
34
· Visningar
5 978
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Ansa häcken...rejält
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp