Likgiltig och slö

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget blir bättre. Jag fortsätter att vara apatisk, likgiltig och slö. Boendestödet påminde mig igår om varför jag köpt mitt hus (och att det var därför jag borde ta tag i saker). Det kändes mest sorgligt för jag har ingen glädje av mitt hus eller tomt. Jag äger det här i onödan. Jag kommer aldrig att använda det så som det var tänkt eftersom jag aldrig kommer att bli frisk.

Depressionen bara fortsätter och fortsätter. Det kommer inte att bli bättre någon gång eftersom orsaken till depressionen är oförändrad.

Jag har ingen medryttarhäst längre. En dag så meddelade ägaren att hon skulle jobba med hästen själv, så att den kom mer i form och att det då inte var så bra om vi var två som red. Kanske var det för att jag själv inte red på ett par veckor. Först var det så mycket i min kalender att jag inte kände att jag hade ork/tid med ridningen. NP-utredningen tog sin beskärda del. Sen blev jag sjuk. Halsfluss tror jag det var. Jag fick t.o.m. feber vilket jag aldrig tidigare haft som vuxen. Så jag låg några dagar i 39 graders feber och sen gick det några dagar till då jag hostade alldeles förfärligt och hade det tungt med andningen.

Typiskt nog så precis när jag blivit av med medishästen har jag hittat en hästtransport som jag vill ha och som det är rätt pris på. Men nu när utsikterna att komma iväg och träna är lika med noll, så kan jag inte motivera mig att köpa den. Jag känner inte ens att jag har ork att leta reda på en ny medryttarhäst.

Jag har inte sökt några jobb heller. För en tid sedan var det ett flertal annonser på jobb som jag hade kunnat tänka mig men jag kom aldrig till skott med att söka något av dem. Nu finns det bara ett jobb ute, men det är tidsbegränsat och på heltid, så det synkar jävligt dåligt med nuvarande jobb.
 

Tråkigt att du har det så. Ingen förtjänar att må så. Det är ett rent helvete. Skulle inte ens önska min värsta fiende det.

Men har du fått något svar eller så från utredningen? Tänker att det kanske kan ge hjälp på något vis? Om du förstår vad jag menar? Alltså att olika besvär, sjukdomar etc. Behandlas på olika vis.
 
Tråkigt att du har det så. Ingen förtjänar att må så. Det är ett rent helvete. Skulle inte ens önska min värsta fiende det.

Men har du fått något svar eller så från utredningen? Tänker att det kanske kan ge hjälp på något vis? Om du förstår vad jag menar? Alltså att olika besvär, sjukdomar etc. Behandlas på olika vis.
Ja, jag har fått svar. Jag har ingen diagnos, inte ens add. En diagnos hade inte ändrat på mitt mående då depressionen har andra yttre orsaker.
 
Ja, jag har fått svar. Jag har ingen diagnos, inte ens add. En diagnos hade inte ändrat på mitt mående då depressionen har andra yttre orsaker.
Nej en diagnos ändrar inte på så sätt men kan ju ge en fingervisning i vad måendet kan bero på och hur man kan få hjälp tex. Och svar på varför man är som man är. Vilket kan hjälpa många.

Men känns det bra eller dåligt att det inte fanns någon diagnos?
 
Nej en diagnos ändrar inte på så sätt men kan ju ge en fingervisning i vad måendet kan bero på och hur man kan få hjälp tex. Och svar på varför man är som man är. Vilket kan hjälpa många.

Men känns det bra eller dåligt att det inte fanns någon diagnos?
Jag visste att det inte fanns någon diagnos. Förvisso har jag drag av add men jag misstänkte starkt att det inte skulle räcka för en diagnos. Och jag hade rätt.

Jag vet ju redan varför jag mår som jag gör och det har inte med några diagnoser att göra. Det visste jag redan för 2 1/2 år sen.
 
Jag visste att det inte fanns någon diagnos. Förvisso har jag drag av add men jag misstänkte starkt att det inte skulle räcka för en diagnos. Och jag hade rätt.

Jag vet ju redan varför jag mår som jag gör och det har inte med några diagnoser att göra. Det visste jag redan för 2 1/2 år sen.
Ah okej. Hur känns det med boendestödet? Känns det som att det ger något eller tar det mest energi?
 
Trist med medishästen.

Tycker det låter som om du haft coronainfektion. Hosta, hög feber och andningsproblem är typiska symptom. Särskilt om hostan var torrhosta.
 
Så otroligt trist och synd.

Rider du fortfarande på ridskolan? Kan det vara en liten ljusning?
Så svårt när allt är mörkt och trist och energin är noll.
 
Får hoppas den ordinarie är mer erfaren och blir ett stöd åt dig. Som det skall vara :)
Den ordinarie verkar ok så här långt.

@Magiana Jag hoppas att du kanske kan hitta lite motivation med våren och allt som växer. Jag blev glad att se att du dök upp i trädgårdstråden igen!
Det känns rätt tveksamt, tyvärr. Men jag låtsas vara intresserad i alla fall.

Så otroligt trist och synd.

Rider du fortfarande på ridskolan? Kan det vara en liten ljusning?
Så svårt när allt är mörkt och trist och energin är noll.
Ja, jag rider fortfarande på ridskolan. Jag har ju betalt för en hel termin. Jag har haft tur med att jag fått en häst jag gillar. Nu senast så hoppade vi. Jag hoppade 70 cm, vilket kändes jättehögt. Jag har blivit både feg och ringrostig med hoppningen.
 
Den ordinarie verkar ok så här långt.


Det känns rätt tveksamt, tyvärr. Men jag låtsas vara intresserad i alla fall.


Ja, jag rider fortfarande på ridskolan. Jag har ju betalt för en hel termin. Jag har haft tur med att jag fått en häst jag gillar. Nu senast så hoppade vi. Jag hoppade 70 cm, vilket kändes jättehögt. Jag har blivit både feg och ringrostig med hoppningen.
Det är väl inte konstigt om du blivit osäker och ringrostig om du inte hoppat på ett tag.
Jag tycker 70 är högt och är imponerad av de som har balans och vågar.
 
Ja, jag rider fortfarande på ridskolan. Jag har ju betalt för en hel termin. Jag har haft tur med att jag fått en häst jag gillar. Nu senast så hoppade vi. Jag hoppade 70 cm, vilket kändes jättehögt. Jag har blivit både feg och ringrostig med hoppningen.

Hoppning är färskvara!
Fy så svårt det är tycker jag, Jag ser mig själv när jag i glansens dagar lätt hoppade banor på kanske 120 - en total omöjlighet
 
Det är så trist att aldrig få något gjort. Solen skiner men jag bara ligger på soffan som vanligt. Jag kommer inte ens ut på en promenad. Det känns bara som om livet är slut. Alla framtidsdrömmar är krossade. Jag har ingen vilja kvar. Mitt driv är borta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 436
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 155
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 216
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp