Bukefalos 28 år!

lila sprej eller aloe vera gel?

U

Uddatyp

hästen har ett kanske 4 cm långt sår..de ser okej ut..men är lite svullet runt om.

vad är bäst att ta på..sån lila sprej..eller aloe vera gel?
tänkte ta aloe vera på då de kanske läker fortare?
eller är de bättre med lila sprej?
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Jag skulle rekommendera aloe vera spray. Såren läker jättefint med det! Annars hade jag tagit aloe vera gelen.
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Jag skulle också rekommendera aloe vera gel. Enl mig ger det en bra läkningsförmåga o är naturligt. Skapar ju en hinna som även håler undan flugfän. Dock brukar jag också använda blåspray, lite beroende på hur såret ser ut men rekommenderar främst aloevera!
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

okej..när är de bättre att använda blåsprejen då?
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Min häst fick en spark på benet och jag tog aloe vera spray . det läker både snabbare och tar bort bakterier o håller flugor borta
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Uddatyp skrev:
okej..när är de bättre att använda blåsprejen då?

de beror på hur såret ser ut.. Men de blir väll som en hinna med blåsprejen som flugorna oftast inte kan bita igenom


Men tycker du först ska spraya med aloe vera o sedan smörja på aloe vera gel.. då läker de snabbare:bump:
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

vad är de för skillnad på gelen och sprejen?
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

sprayen dödar bakterier och gelen skyddar, mjukgör och har en dämpande effekt på klåda.
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Jag brukar ta sårspray först, och smeta på aloe vera gel efter en stund. Läker fort!
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Gör samma jag oxå även på sår som jag får. Spray först och gel sen. Har flugmedel runt såret istället.
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Jag använder aloeveragel på min häst och tycker det är jättebra! Såren läker jättefort.

Jag har ingen erfarenhet av lila spray men har fått för mig att det är vanligast att ha på hovar?? Det är ju rätt så uttorkande.
 
Sv: lila sprej eller aloe vera gel?

Jag håller med de andra, aloe vera är oslagbart! :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 314
Senast: Oknytt
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 547
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 447
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp