Bukefalos 28 år!

"Lilla" Abbie

MissFideli

Trådstartare
Hittade det här i sängen idag. Abbie (den grå) är född 4/12-03!!! :crazy:

jaha.jpg
 
Sv: "Lilla" Abbie

Ojdå... :crazy: Så det kan bli.

Väldans söta kissar i varje fall :)
 
Sv: "Lilla" Abbie

Haha, söta de är. Men nu får du nog stå ut med rysliga mjölkfisar ett tag framöver
 
Sv: "Lilla" Abbie

Ja, jösses. Nog för att hon alltid varit mammakär, men att hon skulle "dia" vid 19 månaders ålder hade jag inte riktigt räknat med.
 
Sv: "Lilla" Abbie

Ops, lite miss i planeringen där!!!
Min lilla tjej vill snutta på mig när vi går och lägger oss. Hon var rätt gammal när jag tog hem henne, och hon gjorde det inte de första två åren. Men det verkar vara en liten "mammagrej". Det är bara mig hon gör så på, och bara ett par minuter. Ungefär som att det har blivit en ritual vid läggdags. Hon bökar sen till sig på rygg och vill bli gosad på magen tills vi somnar.
Inte är det väl nån fara att de snuttar??
 
Sv: "Lilla" Abbie

Så där gjorde en av mina också.
Han var två år när mamman fick ny kull. Inte nog med att han kunde ligga och dia med dom andra ungarna, men när mamma gick ut en stund brukade han lägga sig i korgen och låta ungarna snutta på honom.
 
Sv: "Lilla" Abbie

Nej, det är oftast ett socialt beteende för dom. Så det oroar mig inte speciellt mycket. Men det ser lite tokigt ut eftersom Abbie är lika stor som sin mamma nu. När Abbie mjölktrampar så hör man Yogas stånk och stön :D
 
Sv: "Lilla" Abbie

Yogas mamma tog gärna över kullar som blivit så pass gamla att mamman tyckte det var nog. Så dom gick ju bara till nästa bar :smirk:
Yoga är kastrerad, likaså Abbie så det blir inga barn här. Eventuellt köper jag in en ny hona till hösten, men det beror på om jag hittar en bra fodervärd.
 
Sv: "Lilla" Abbie

Och ni vill ha in dessa britter i scotteavlen. Omogna nallebjörnar som inte har koll på nått :love:
 
Sv: "Lilla" Abbie

Heheh..

Två av mina katter, som för övrigt är 11 och 12 år är sånna där myysisar. Visserligen diar han inte men ligga och myspilla och näästan snutta på mor sin, det gör han. :p

Sånt är så sött!
 
Sv: "Lilla" Abbie

Det gör ju Yoga, så där bidrar vi nog inte med nått. Men det vore underbart att ha fler sådana.
 
Sv: "Lilla" Abbie

Vi hittade en mkt liten kattunge i skogen förut som vi tog hem (antagligen har mamman flyttat dem och sedan inte gått tillbaka och hämtat den sista) och gav vår pappa i namnsdagspresent- han blev så glad... :angel:

Hon var iallafall riktig mammig och snuttig hela sitt korta liv (hängde sig i en lina :cry: ) och tuttade alltid på filatar och koftor!
 
Sv: "Lilla" Abbie

Jag har haft en bonnis som under hela sitt liv snuttade på sin egen svans....
Han blev nästan 14 år....
 
Sv: "Lilla" Abbie

MissFideli skrev:
Nej, det är oftast ett socialt beteende för dom. Så det oroar mig inte speciellt mycket. Men det ser lite tokigt ut eftersom Abbie är lika stor som sin mamma nu. När Abbie mjölktrampar så hör man Yogas stånk och stön :D
Hur snuttar Abbie? Tipex snuttar inte som jag sett andra katter göra. Hon suger inte på en bit ludd på filten, utan tvättar den mer. Slickar o slickar så man tror hon ska få nackspärr, och så mjölktrampar hon. :crazy: En annan katt sög och sörplade på filten hon låg på, smaskade i godan ro. :D
 
Sv: "Lilla" Abbie

Abbie suger. Yoga är ju ylleätare, men hon tvättar och naggar när hon får tag på ylle.
 
Sv: "Lilla" Abbie

Plutten slickar och tvättar allt papper han kommer över...kuvert, tidiningar m.m.

plutten04.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 829
Senast: Mia_R
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 934
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp