Lillan har ont:-(

A

Amelia

Min fölis på två månader ömmar på sidan av ryggraden uppe på rumpan, hon viker undan när jag trycker med ett ganska lätt tryck där....??? Hon haltar inget men springer inte lika mycket som hon brukar.. Ska ringa vet. imorgon men är det någon som kan stilla min orolighet ikväll :crazy:?? Kan det kanske vara växtvärk???
 
Kan det ju vara, men tror mer på att det kan var ett snett bäcken eller kors.

Det är inte så ovnaligt att även unga djur har det, det är ju ganska trångt i mammas mage och kroppen kan ha legat snett eller blivit vriden vid förlossning exempelvis.

Det kan väen vara att hon har olika benställning eller olika längd av benen.

Några små tankar du kan ta med dig i morgon.
Lycka till.
 
Tack för ditt svar :)

Snett bäcken,,,, vad kan man göra åt det? Min andra häst blev genomgången av equiterapeft och det visade sig att hon hade snett bäcken (hästen alltså ;)) , där knakade hon och masserade lite och sen var det bra men jag antar att man inte kan göra något liknande på sådana här småttingar?!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 879
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 625
Senast: Fibusen
·
Hästvård Först och främst hästen ska kikas av veterinär, så det behöver ni inte oroa er för. Vill bara höra vad era tankar på om vad det kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp