Bukefalos 28 år!

Linda Lindorffs besked efter olyckan: ”Skadskjuten kråka”

Vilket nyhetsvärde.

Hon blev alltså kliven på av en 400kg häst.. Vardagsmat för oss med häst. Dock är 400kg mer ponny anser jag. Nätt c-ponny vägdes in på 390kg hemma i stallet...
 
Förra inlägget är väl inget direkt hån men vi hästmänniskor måste sluta förlöjliga skador. Att få 400 kg häst på foten kan orsaka ganska rejäla skador. Jag har läst så många inlägg om att det är löjligt att åka till akuten osv osv. Vi har ingen aning om hur det tog vid just det här tillfället och ska altså inte förlöjliga beslutet att söka vård. Om vi sökte vård lite oftare istället för att vara så jäkla hårda mot oss själva kanske vi skulle ha färre permanenta skador som vi lider av år efter år.
Sen håller jag med om att en häst på foten är en vardagssak men de som tror att vi knyter rosa rosetter i manen hela dagarna förstår nog itne den sidan av hästlivet och då blir det en nyhet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Linda Lindorff blev trampad på av en häst, och kördes snabbt till akuten. Nu visar TV4-programledaren upp skräckskadan efter olyckan...
2
Svar
33
· Visningar
2 655
Senast: Hästra
·
  • Artikel
Hästnyheter Linda Lindorff har verkligen drabbats av ödets ironi. På morgonen lade hon upp en bild på sina nyfixade fötter – på eftermiddagen blev...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp