Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Lindor på tävling

R

reykurboy

Visst är det väl så att man inte får ha lindor när man tävlar trail?? Ens på d-nivå?
Har bestämt för mig det men jag är lite förvirrad nu, dessutom hittar jag inte regelboken såklart...:D

C

Colonels_king

Sv: Lindor på tävling

Nej, man får inte ha något slags benskydd utom i time-events, kosseklasser, reining, versatile horse, roping, (stopping) och westernhorsmanship. det står under paragraf 175 i regelboken

R

reykurboy

Tack för svaret! :bow:
Jag hade för mig att man inte fick, men jag hoppades att få sätta på de vita lindorna på tävlingen till helgen... ;)

I

ida.kar

vi har haft benskydd/lindor när vi tävlat på d-nivå, men det är nog säkrast att höra med domaren först..

R

reykurboy

Teacuptoy skrev:
Vad ska man klara av om man tävlar på D-nivå? :idea:

Nu är jag inte riktigt med... Är det i någon specifik gren du tänker på el?
*möjligt att Anneli är något trög idag...:D *

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Träning Hej, På lördag ska jag hoppa lite själv inför söndagens tävling. Då ja inte har tid nån annan dag. Hur skulle ni hoppa? Man vill ju inte...
Svar
1
· Visningar
334
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
1 167
Utrustning Hej! Jag letar nu efter ridstövlar och behöver hjälp! :) Det lutar mot ett par bruna men har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska både...
Svar
2
· Visningar
421
Skola&Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?