Lindor på tävling

R

reykurboy

Visst är det väl så att man inte får ha lindor när man tävlar trail?? Ens på d-nivå?
Har bestämt för mig det men jag är lite förvirrad nu, dessutom hittar jag inte regelboken såklart...:D
 
Sv: Lindor på tävling

Nej, man får inte ha något slags benskydd utom i time-events, kosseklasser, reining, versatile horse, roping, (stopping) och westernhorsmanship. det står under paragraf 175 i regelboken
 
Sv: Lindor på tävling

Tack för svaret! :bow:
Jag hade för mig att man inte fick, men jag hoppades att få sätta på de vita lindorna på tävlingen till helgen... ;)
 
Sv: Lindor på tävling

vi har haft benskydd/lindor när vi tävlat på d-nivå, men det är nog säkrast att höra med domaren först..
 
Sv: Lindor på tävling

Teacuptoy skrev:
Vad ska man klara av om man tävlar på D-nivå? :idea:

Nu är jag inte riktigt med... Är det i någon specifik gren du tänker på el?
*möjligt att Anneli är något trög idag...:D *
 

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 450
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: JennyLz
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp