Lindra ledvärk?

Fibusen

Trådstartare
Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart!

Började i natt vid 2-tiden. Gör ont att sitta, ligga och stå och det blev typ 20 min sömn, sen vaknade jag av att det gjorde ont och var vaken upp till en timme, sen en 10 min sömn osv, hela natten. Hade hög feber i natt och hela förmiddagen, 38,7 grader (har vanligtvis 36,2) och just nu ligger tempen på 37,2, tog Alvedon senast vid 14-tiden så tempen är under kontroll. Alvedonen tog bort huvudvärken och sänkte febern, men ledvärken blev kvar..

VAD ska jag göra för att lindra värken?! Jag bryter på riktigt ihop snart! Det är absolut värst i svanken, ner i bäcken, runt höfterna och ner mot knäna, men känner även av i resten av kroppen, bl.a. fingrarna.

Har diklofenak hemma som jag brukar ta vid migrän, samt Alvedon (500) har enbart tagit en tablett åt gången av alvedonen, blir det mer effekt om jag tar två?

Jag använder aldrig Alvedon annars, är aldrig sjuk förutom migränen, och då äter jag som sagt diklofenak...

Fyfan, stackars människor som lider av ledvärk dagligen... 😭 Hur överlever ni?

Jag vill bara kunna få sova!!!! 😫😫😫
 
Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart!

Började i natt vid 2-tiden. Gör ont att sitta, ligga och stå och det blev typ 20 min sömn, sen vaknade jag av att det gjorde ont och var vaken upp till en timme, sen en 10 min sömn osv, hela natten. Hade hög feber i natt och hela förmiddagen, 38,7 grader (har vanligtvis 36,2) och just nu ligger tempen på 37,2, tog Alvedon senast vid 14-tiden så tempen är under kontroll. Alvedonen tog bort huvudvärken och sänkte febern, men ledvärken blev kvar..

VAD ska jag göra för att lindra värken?! Jag bryter på riktigt ihop snart! Det är absolut värst i svanken, ner i bäcken, runt höfterna och ner mot knäna, men känner även av i resten av kroppen, bl.a. fingrarna.

Har diklofenak hemma som jag brukar ta vid migrän, samt Alvedon (500) har enbart tagit en tablett åt gången av alvedonen, blir det mer effekt om jag tar två?

Jag använder aldrig Alvedon annars, är aldrig sjuk förutom migränen, och då äter jag som sagt diklofenak...

Fyfan, stackars människor som lider av ledvärk dagligen... 😭 Hur överlever ni?

Jag vill bara kunna få sova!!!! 😫😫😫

Alvedon 2 st 500 mg, 4 gånger per dygn. Addera diklofenak utöver det om du behöver.

Jag var dålig i tre dagar efter sprutan, ont i armen i en vecka.
 
Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart!

Började i natt vid 2-tiden. Gör ont att sitta, ligga och stå och det blev typ 20 min sömn, sen vaknade jag av att det gjorde ont och var vaken upp till en timme, sen en 10 min sömn osv, hela natten. Hade hög feber i natt och hela förmiddagen, 38,7 grader (har vanligtvis 36,2) och just nu ligger tempen på 37,2, tog Alvedon senast vid 14-tiden så tempen är under kontroll. Alvedonen tog bort huvudvärken och sänkte febern, men ledvärken blev kvar..

VAD ska jag göra för att lindra värken?! Jag bryter på riktigt ihop snart! Det är absolut värst i svanken, ner i bäcken, runt höfterna och ner mot knäna, men känner även av i resten av kroppen, bl.a. fingrarna.

Har diklofenak hemma som jag brukar ta vid migrän, samt Alvedon (500) har enbart tagit en tablett åt gången av alvedonen, blir det mer effekt om jag tar två?

Jag använder aldrig Alvedon annars, är aldrig sjuk förutom migränen, och då äter jag som sagt diklofenak...

Fyfan, stackars människor som lider av ledvärk dagligen... 😭 Hur överlever ni?

Jag vill bara kunna få sova!!!! 😫😫😫
Jag får mycket inflammationer i leder, muskler mm och då är det 2*500mg Alvedon och 1*50mg diklofenak 3ggr om dagen som gäller
 
Alvedon 2 st 500 mg, 4 gånger per dygn. Addera diklofenak utöver det om du behöver.

Jag var dålig i tre dagar efter sprutan, ont i armen i en vecka.

Då kan jag ta två Alvedon nu, samt två till under natten? Har tagit 3 Alvedon allt som allt i dag, vid 5, 10 och 14, men då tog jag bara en tablett per gång. Febern och huvudvärken lugnade sig, med ledvärken har setat kvar.

Ja, armen som jag tog sprutan i har smärtat enormt den med, men bara om jag försöker använda den eller om jag kommer åt den, ligger jag still med armen så känner jag inte av den så just den känns det lugnt med.

Försökte få av mig pyjamaströjan i morse men omöjligt att lyfta armen så den har setat på hela dagen! 🙈😅

Men den här värken i övriga kroppen alltså! 🤯🤯🤯🤯🤯
 
Då kan jag ta två Alvedon nu, samt två till under natten? Har tagit 3 Alvedon allt som allt i dag, vid 5, 10 och 14, men då tog jag bara en tablett per gång. Febern och huvudvärken lugnade sig, med ledvärken har setat kvar.

Ja, armen som jag tog sprutan i har smärtat enormt den med, men bara om jag försöker använda den eller om jag kommer åt den, ligger jag still med armen så känner jag inte av den så just den känns det lugnt med.

Försökte få av mig pyjamaströjan i morse men omöjligt att lyfta armen så den har setat på hela dagen! 🙈😅

Men den här värken i övriga kroppen alltså! 🤯🤯🤯🤯🤯

Jepp! Mm, hade också riktigt ont i lederna men det gav sig rätt så snabbt ändå.
 
Jepp! Mm, hade också riktigt ont i lederna men det gav sig rätt så snabbt ändå.

Ja, släpper bara ledvärken så skulle jag känna mig rätt okej ändå och förhoppningsvis kunna jobba mitt nästa pass jag har inbokat på torsdag eftermiddag...
 
Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart!

Började i natt vid 2-tiden. Gör ont att sitta, ligga och stå och det blev typ 20 min sömn, sen vaknade jag av att det gjorde ont och var vaken upp till en timme, sen en 10 min sömn osv, hela natten. Hade hög feber i natt och hela förmiddagen, 38,7 grader (har vanligtvis 36,2) och just nu ligger tempen på 37,2, tog Alvedon senast vid 14-tiden så tempen är under kontroll. Alvedonen tog bort huvudvärken och sänkte febern, men ledvärken blev kvar..

VAD ska jag göra för att lindra värken?! Jag bryter på riktigt ihop snart! Det är absolut värst i svanken, ner i bäcken, runt höfterna och ner mot knäna, men känner även av i resten av kroppen, bl.a. fingrarna.

Har diklofenak hemma som jag brukar ta vid migrän, samt Alvedon (500) har enbart tagit en tablett åt gången av alvedonen, blir det mer effekt om jag tar två?

Jag använder aldrig Alvedon annars, är aldrig sjuk förutom migränen, och då äter jag som sagt diklofenak...

Fyfan, stackars människor som lider av ledvärk dagligen... 😭 Hur överlever ni?

Jag vill bara kunna få sova!!!! 😫😫😫
En liten påminnelse "en dos" Alvedon för vuxen person är 2 tabletter (à 500 mg). Tar du mindre än det är det bara halv dos och du riskerar att få för dålig effekt.
/hon som utbildar sig för att sälja sånt på apoteket
 
Följde i tysthet... Hur är det med dig nu @Fibusen ?

Jag tog två Alvedon strax innan läggdags, lite av ledvärken gav sig efter en stund, sen sov jag gott hela natten och vaknade helt utan ledvärk, huvudvärk och feber. Försvann lika fort som det kom!

Var enbart ”sprutarmen” jag var öm i igår plus att jag kände mig väldigt trött. Om det berodde på vaccinet, febern dagen innan, eller att jag knappt sov alls natten innan kan jag givetvis inte svara på.

Idag kunde jag återgå till jobbet igen iallafall! 🙂 Armen är lite öm och ”stum” i överarmen, men annars så känner jag mig som vanligt. 🙂
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 693
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 331
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp