Linedance?

Silver Girl

Trådstartare
Jag behöver hitta något roligt sätt att röra på mig utöver hundpromenader. Gruppträningspass kommer jag sällan iväg på, då de pass jag gillar på närmaste stället går för tidigt på kvällen för att det ska passa mig. Gym är urtråkigt och jag lyckas sällan tvinga mig dit med någon regelbundenhet.
Nu har jag hittat en kurs i Linedance i vår, jag har länge tyckt att det verkar roligt men har ingen erfarenhet av det och känner heller ingen som håller på med det.

Någon här som håller på eller som provat och kan komma med lite erfarenhet?
 
Jag gick på linedance några terminer! Det var jätteroligt, väldigt blandat unga och gamla. Man behövde ingen tidigare erfarenhet utan började på nybörjare och kunde sedan flytta uppåt i kurserna.

Tyvärr blev det inte lika roligt när ledarna byttes ut, men dansformen i sig gillade jag!
 
Jag gjorde det för några år sedan och tyckte väldigt mycket om det. Rörelse till musik är något speciellt och här krävs det inte någon danspartner, fast det blir ju roligare om man är fler förstås.
 
Har inte gjort det själv men min syster gick på linedance i våras och ev även i höstas - hon tyckte det var riktigt kul!
 
Det är jättekul, gick varje vecka när jag bodde i Florida.
Sen träffades vi på Cheyenne Saloon, downtown på onsdagarna för lite spontant uppträdande.
Kul att dressa upp i hatt, skjorta och boots, good times.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 268
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 029
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 659
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 666
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp