Lingus träns, godkänt med käkrem?

Wonderwoman

Trådstartare
Hej!
Har ett lingus träns från Hööks. Detta är ju inte godkänt för tävling pga avsaknad av käkrem. Men borde det teoretiskt inte bli godkänt om man sätter dit en käkrem? :grin: Är ju inte så svårt om man tar en lång rem och sätter den i pannbandet och runt nacken.
 
Hej!
Har ett lingus träns från Hööks. Detta är ju inte godkänt för tävling pga avsaknad av käkrem. Men borde det teoretiskt inte bli godkänt om man sätter dit en käkrem? :grin: Är ju inte så svårt om man tar en lång rem och sätter den i pannbandet och runt nacken.
Det är väl inte godkänt för att det saknar en hel nosgrimma och inte för att det saknar käkrem?
men annars så är det bara att sätta på käkrem så vitt jag vet på träns som saknar detta, tex vissa av ps träns.
 
Det är väl inte godkänt för att det saknar en hel nosgrimma och inte för att det saknar käkrem?
men annars så är det bara att sätta på käkrem så vitt jag vet på träns som saknar detta, tex vissa av ps träns.
Aha är det därför. Jaha där gick min plan åt skogen då :D
 
Ja det ska det vara om du tar bort karbinhaken som sitter på nosgrimman.
Varför funkar det inte med karbinhaken? för om jag läser TR rätt så borde det vara tillåtet?
Står såhär i TR:
3.2.1. Med undantag för spännen och stoppning ska huvudlaget och nosgrimman vara av enbart läder eller läderliknande material.
 
Varför funkar det inte med karbinhaken? för om jag läser TR rätt så borde det vara tillåtet?
Står såhär i TR:
3.2.1. Med undantag för spännen och stoppning ska huvudlaget och nosgrimman vara av enbart läder eller läderliknande material.
Kanske är ändrat men vet att det varit så förr. Orsaken till det vet jag inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 807
Senast: SiZo
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 918
Senast: Badger
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp