Bukefalos 26 år!

T

Tusen

När/hur/var/varför använder man det?
Fyller det sin funktion bra?

MVH Tusen

J

jumperjolly

linement brukar verka värmande...
jag har ett som är först kylande sen värmande...som är bra efter träning på tex stela hästar.
min pålle är stel i bak partiet så jag använder det där och jag tycker att det har blivit bättre, dvs att hon har blivit lite mjukare i bakdelen, för en häst som är varm hela tiden har ju lättare att arbeta än en som är kall...
anledningen till att jag använder linement är att hon är äldre=stelare och det är ju så mkt viktigare då att hon är varm.
prova att ta linement på ovansidan av handen och känn hur det verkar...

Liknande trådar

Hästvård Kan man använda arnika gel på muskler dagen efter hoppträning när de vilar? Har aldrig gjort de förut, men kunde inte linimenta igår då...
Svar
3
· Visningar
550
Hästvård Hej! Vad tycker ni om liniment? Funkar det? Har ni värmande eller kylande? Vilket är bäst för hästen av kylande och värmande? Använder...
Svar
3
· Visningar
357
Hästvård I vårat ridhus är underlaget väldigt tungt och ojämnt. Ibland rider man i lite uppförsbacke och ibland i lite nerförsbacke + tungt...
Svar
4
· Visningar
603
Samhälle -Grannens gamla mobiler håller på ge upp och nu när Telia släckt kopparnätet där vi bor är det hög tid att skaffa ny mobil, men vad? Han...
Svar
11
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CLVI
  • De stigande matpriserna
  • Använder ni matfett på smörgåsar?

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud valp
  • Kattsnack #9