Bukefalos 28 år!

L

Linnuzzi

Vilket linement använder ni? Har ni olika vid olika tillfällen, i såfall vilka? Den här blue lotion är den kylande eller värmande..jag har fått för mig att dne är både och... :confused:

Jag känner att jag inte är så jättehaj på det här med linement... :bow:
 
Jag använder blue lotion, och en blue lotion som är lite starkare. vid vanlig ridning, När man kört hårdare pass eller ridit på väldigt hård mark så har jag fått lära mig att använda en sort som heter något med Racing.

om blue lotion är kylande har jag ingen aning om. tror den är kylande då jag har för mig att jag blir kallare om händerna när jag har använt den. :)
 
Blue är väl värmande först o kylande sen.
Jag använder den oxå om det har varit hårt ute o
vid hårt arbete, annars använder jag arnika.
 
Arnika-gel. Masserar hela henne med det 2ggr/vecka, samt masserar in lite lätt över ryggen varje dag :) (Hon har KS)
 
Använder Dr Schaettes Balsam där det behövs på order av kiropraktorn.
Innan använde jag Radital eller Isbalsam på benen och Arnika lite varstans, men när jag testade det på mina onda muskler tyckte jag inte att blev nån större skillnad. Varken varmt eller kallt :confused: Så nu struntar jag i det. Tränar ju inte heller, busar mest i skogen så det känns inte så viktigt.
Behöver jag kyla benen föredrar jag vatten, ska dom värmas har jag Back on Track, men som sagt väldigt sällan.
 
På hästen använder jag aldrig liniment.

Däremot använder jag Radital på mig själv då och då. :D

Immer
 
Ja så kan det väl vara, har ingen aning eftersom att jag inte haft egen häst över ett år så det var ett tag sen jag använde liniment. :D
 
det beror lite på vad dom har gjort och var, men jag använder arnika,cold legs och isbalsam
 
Har alltid använt Blue Lotion. Men sedan rekomenderade min massör Arnika ist. Så n är det de jag använder, både på ben och rygg.
 
Har för tillfället Blue Lotion som jag använder efter varje lite hårdare ridpass.
Innan jag gjorde det kunde hon vara lite gallig och varm i benen, nu har hon varit iskall varje dag :)
 
Har använt både Radital och Blue Lotion men min hästfysioterapeut rekommenderade Arnika i både gel och lotion form. Blue Lotion dömde hon ut totalt, Raditalen var hyfsat OK. Så nu ska det inhandlas Arnika GEL.
 
Skulle kunna kopiera ditt svar! Verkar som terepeuterna överlag rekommenderar anrika, jag ha hört flera!
 
Vad är det för skillnad på Arnika O Blue Lotion?

Och vad är det för fel på blue lotion isf? :p

(Har inte använt liniment innan denna flaskan jag har hemma nu, så jag kan inte så mkt om sånt)
 
De rekommenderade arnika på Ale djurklinik också, men jag har aldrig hört nån säga något om blue lotion...
Vad menade hon med det???
 

Liknande trådar

Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: Emma-pemma
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
603
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 782
Senast: Takire
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp