Bukefalos 25 år!

Linnement, Blue lotion

S

sanne

Hej min häst har kännts lite stel dom senaste dagarna och funderade över att kannkse linda över natten, med vanligt stallbandage och milt linnement är detta llinnement milt och går det bra att linda med ?? :confused:

M

madamemerry

Jag använder mig utav samma liniment som du, o kan tycka att det är lite "starkt". Smörj hellre på o låt bli lindan.

Du kan lägga en plastpåse mellan padden och lindan, då blir det varm, (el köpp paddar med det inbyggt), men änu hälldre låt din häst stå ute på natten, så får han upp blodcirkulationen naturligt, :D

S

sanne

okey, bra tips med plastpåse eftersom jag inte har några sådana paddar. kan använda linnement under dagen när kan går i hagen och när ja tar in han kan ja linda !! ;)

Liknande trådar

Foder&Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 825
Hästvård Jag har aldrig behövt ge min häst något läkemedel så har noll koll där,men så nu gick hon omkull (milt,typ nästa la sig i slowmotion) på...
Svar
5
· Visningar
697
Hästvård Hej, jag har funderat över dethär med risk för fång på äldre ponny (20+).Säg att den mest går som sällskap,rids max 1-2 ggr/vecka.Tunnar...
Svar
0
· Visningar
190
Utrustning Hej! Jag har en halvklippt häst. Hon är 23 år gammal. De är 2-4 minusgrader på mornarna men temperaturen ligger på 5-10 plusgrader på...
Svar
8
· Visningar
479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Fortsättning på bildtråden II
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Foderlära!!