Linnement, Blue lotion

S

sanne

Hej min häst har kännts lite stel dom senaste dagarna och funderade över att kannkse linda över natten, med vanligt stallbandage och milt linnement är detta llinnement milt och går det bra att linda med ?? :confused:
 
Jag använder mig utav samma liniment som du, o kan tycka att det är lite "starkt". Smörj hellre på o låt bli lindan.
 
Du kan lägga en plastpåse mellan padden och lindan, då blir det varm, (el köpp paddar med det inbyggt), men änu hälldre låt din häst stå ute på natten, så får han upp blodcirkulationen naturligt, :D
 
okey, bra tips med plastpåse eftersom jag inte har några sådana paddar. kan använda linnement under dagen när kan går i hagen och när ja tar in han kan ja linda !! ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 363
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 774
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp