Verdandi

Trådstartare
Finns det någon här som har testat linströ? Hur funkar det att mocka? Hur stabilt ligger det i boxen med stökig eller grävande häst? Jag gillar tanken på dammfritt och bra uppsugningsförmåga, och som inte ursprungligen kommer från skogen.
 
Alltid intressant med nya strömedel, återkom gärna till tråden om du bestämmer dig för att testa. Jag har en hosthäst och är alltid sugen på att testa nya strösorter.

Jag använder i dagsläget rapshalmpellets och är nöjd. Jag testade Hampa som ska vara dammfritt, bra uppsugningsförmåga och bra gödsel och allt det där som skrivs även om Lin. Hampan sög visserligen bättre än kutterspån men inte i närheten av lika bra som halmpellets och dessutom dammade den så att till och med jag blev hostig när jag lade in en ny bal.
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Fazeem
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 752
Senast: Ramona
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
775
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp