Lipizzanare som westernhäst?????

T

Tess82

vad tror ni om det?kan man använda vilken häst som helst till det?jag tränar en ettåring just nu och han är cool lugn.jag tror att han skulle passa perfekt för det.steget är inte något märkvärdigt ifall han skulle bli dressyrhäst.jag tror på om han vill förstås, kanske hopp & western.vad anser ni/du om detta? /Tess :)
 
Klart du kan.
Vi hade clinic i helgen och då var det en massa blandade raser, färger och former.
(shettis, nordsvensk, quarter, halvblod, nordlänningar...)

Och variation för hästen skadar ju aldrig ;)
 
tja en sån tror jag skulle passa utmärkt.
Men vill man upp i klasserna om man tävlar är det väl quarter man "bör" ha eller möjligtvis fullblodsarab.

Men å andra sidan tror jag nog att en lippizzaner kan ha mer fördelar än halvblod och nordsvensk så...

Annars kan man ju rida western och tävla på vilken häst/hästras somhelst. Beror ju på klass och nivå.

Lycka till!
 
Japp det kan man...Själv rider jag western på en New forest och det funkar utmärkt ;)
Kram
 
Tycker ja går utmärkt!! :bow:
Ja tycker det är jätteroligt med olika raser...
 
åh har du åxå en New Forest!jag med,han är 27år.jag har funderat ett tag på om jag skulle skola om honom till western,men han är ju till åren så jag vet inte.men varför inte egentligen?!han är superpigg men har ledsnat på den dötråkiga dressyren som han utövat halva livet så den har jag lagt ner för länge sedan,både han och jag är eniga om detta :).han älskar när vi gör olika markövningar som han kan få beröm för.så något nytt blir han nog ännu gladare av.hur gammal är din?/Tess :bump:
 
Min första lipizzanare jag köpte, var på den tiden en westernhäst, jag vet inte inom vilken gren. Men han var tydligen mycket duktig!
 
Nordlänningar :confused: :confused: Är det nån ny sorts hästras????? Eller menar du Nordlandshäst eller Nordsvensk :confused: :confused: Var vänlig och specifisera.............. :crazy:

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
Katarina har en nordlänning på tillridning nu. ;)

En norsk liten häst, förfadern till islandhästen. (De är rätt lika, fast jag vet inte om nordlänningar töltar... :confused: )
Kanske heter nordlandshäst på riktigt?

Ser ut som ett urdjur :D
Söt som rackarn!
 
Då är det nordlandshäst du menar :) Jo, de är jättesöta :D De har haft en på FäRK, har inte varit där på ett tag så jag vet inte om han är kvar, fux med ljus man och svans heter Oden om jag inte missminner mig helt........ :confused: :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
Sv: Lipizzanare som westernhäst?????

Hej, har själv en korsningsvallack arab/lipizzanare som gått som dressyr och hopphäst. Började rida western på honom för några år sedan och det går alldeles utmärkt, i alla fall efter mina krav. Han är ganska stor så "smidighetsgrenar" är inget vi satsat på, men t ex trail går bra. Sedan beror det förstås på vilka ambitioner man har.
/pälle
 
Sv: Lipizzanare som westernhäst?????

Självklart kan du det... Westernridning är en ridstil... inte en hästras..
 
Sv: Lipizzanare som westernhäst?????

hehe det gör inget,tyvärr fick jag ta bort denna häst jag då pratade om.Han blev inte ens 2år:cry:
 
Sv: Lipizzanare som westernhäst?????

Han hade ett medfött fel som visade sig först när han började växa.
Ett fel i nackkotorna som gjorde att ju mer han växte ju mer kramades kotorna åt runt nerverna som ska sända signaler till kroppen att röra sig. Typ Slinger...men de kallade det något annat.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lisalei
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
20
· Visningar
601
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp